Pregled bibliografske jedinice broj: 1147277
INTERES UČITELJA I RODITELJA ZA IZVANNASTAVNIM ORGANIZACIJSKIM OBLICIMA RADA
INTERES UČITELJA I RODITELJA ZA IZVANNASTAVNIM ORGANIZACIJSKIM OBLICIMA RADA, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERES UČITELJA I RODITELJA ZA IZVANNASTAVNIM
ORGANIZACIJSKIM OBLICIMA RADA
(TEACHERS AND PARENTS INTEREST IN EXTRACURRICULAR
ORGANIZATIONAL FORMS OF WORK)
Autori
Kliček, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
izvannastavni organizacijski oblici rada ; učenici ; učitelji ; roditelji
(extracurricular organizational forms of work ; students ; teachers ; parents)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je istražiti i utvrditi interes učitelja i roditelja za tjelesnom aktivnošću, kao i njihove stavove po pitanju tjelesne aktivnosti kao izvannastavnog organizacijskog oblika rada te analizirati postoje li statistički značajne razlike u stavovima učitelja i roditelja. U provedenom istraživanju ispitali su se učitelji i roditelji više različitih osnovnih škola Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Sudjelovalo je 142 ispitanika, od kojih je 79 učitelja i 63 roditelja. Podaci su se prikupljali online anketnim upitnikom koji je bio proslijeđen učiteljima i roditeljima. Dobiveni su rezultati iz upitnika kvalitativne prirode te su se obrađivali neparametrijskom statistikom. Na svim dobivenim odgovorima iz upitnika provela se analiza frekvencija odgovora na temelju čega se ustanovila zastupljenost pojedinih odgovora/podataka u postocima. Za utvrđivanje postojanja statistički značajnih razlika u tjelesnoj aktivnosti između roditelja i učitelja, kao i razlika u stavovima između roditelja i učitelja, koristio se Hi- kvadrat test, čija je razina značajnosti bila p < 0, 05. U obzir se uzela tjelesna aktivnost samih učitelja i roditelja koja se zatim usporedila s njihovim stavovima u vezi potrebe za dodatnom organiziranom tjelesnom aktivnošću djece. Rezultati istraživanja pokazali su da većina učitelja i roditelja smatra da izvannastavne organizacijske oblike rada treba uvrstiti u život djeteta. Osim toga, statistički značajna razlika između učitelja i roditelja u samoj tjelesnoj aktivnosti ne postoji, a u njihovim stavovima vezanima uz potrebu djece za uključivanjem u izvannastavne organizacijske oblike rada postoji samo u 2 stava. Statistički značajna razlika između stavova roditelja i učitelja/učiteljica pronađena je za tvrdnju „Ako dijete odbija sudjelovati u izvannastavnim tjelesnim aktivnostima, neću ga tjerati da ih pohađa″, s p razinom značajnosti manjom od 0, 05 (p = 0, 000). Također, roditelji i učitelji/učiteljice se razlikuju u stavu za tvrdnju „Djetetu nije potrebno da se bavi nekom izvannastavnom tjelesnom aktivnošću ako se svakodnevno fizički aktivno igra s prijateljima″ (p = 0, 012).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)