Pregled bibliografske jedinice broj: 1147225
Emocijski identitet i koronavirus – novi književni lik na primjeru suvremene hrvatske drame U sobi nešto široj od kože (2020.) I. Sajko
Emocijski identitet i koronavirus – novi književni lik na primjeru suvremene hrvatske drame U sobi nešto široj od kože (2020.) I. Sajko // Treći bosanskohercegovački slavistički kongres : knjiga sažetaka
Sarajevo: Slavistički komitet Sarajevo ; Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2021. str. 42-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1147225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocijski identitet i koronavirus – novi književni
lik na primjeru suvremene hrvatske drame U sobi
nešto široj od kože (2020.) I. Sajko
(Emotional identity and coronavirus – a new
literary character on the example of contemporary
Croatian drama In a room slightly wider than skin
(2020) I. Sajko)
Autori
Alfirević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Treći bosanskohercegovački slavistički kongres : knjiga sažetaka
/ - Sarajevo : Slavistički komitet Sarajevo ; Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2021, 42-43
Skup
Bosanskohercegovački slavistički kongres III
Mjesto i datum
Online, 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocijski identitet ; koronavirus ; književni lik ; suvremena drama
(emotional identity ; coronavirus ; literary character ; contemporary drama)
Sažetak
Emocijski identitet i koronavirus – novi književni lik na primjeru suvremene hrvatske drame U sobi nešto široj od kože (2020.) I. Sajko Pojmovi subjekta i identiteta od ključnog su interesa u raznim ograncima suvremene književne teorije, ali i u drugim disciplinama (Peternai Andrić, 2015.). Međutim, u zatvorenoj tvrđi akademskog hermetizma govora o identitetu vlada „prava terminološka sumaglica“ pa se pojam identiteta ne samo masovno rabi, nego i masovno zlorabi (Nenadić, 2020.). Zbog potrebe konkretiziranja pojma „identitet“ (Petković, 2020.), i kao doprinos interdisciplinarnom razvoju književne znanosti, u radu će se definirati novoosmišljeni književnoteorijski pojam emocijski identitet. Istražit će se reprezentacija emocijskog identiteta na primjeru suvremene hrvatske psihološke drame U sobi nešto široj od kože (2020.) Ivane Sajko. Odredit će se njegova specifična klasifikacija s obzirom na prevladavajuću emociju (strah) suvremene dramske protagonistkinje koja postaje obilježje njezina književnog emocijskog (depresivnog) identiteta, a koja je u drami potaknuta svjetskom protupandemijskom (samo)izolacijom i društvenim ozračjem otuđenosti uslijed pojave virusa COVID- 19. Književnoteorijski pojam emocijski identitet definirat će se prema antiesencijalističkom (Peternai Andrić, 2012.) shvaćanju identiteta. Pritom će se dijelom preuzeti psihoanalitičko i medicinsko pojmovlje, a što posve odgovara činjenici emocionološkog obrata u književnoj znanosti, kada brojni autori studija o emocijama uvažavaju spoznaje iz nematičnih im disciplina (Oatley, Jenkins, 2003. ; Robinson, 2005. ; Barrett, Lewis, Haviland-Jones, 1993.). Ovim radom želi se doprinijeti, kako poststrukturalističkoj istraživačkoj paradigmi književnih identiteta, tako i emocionologiji kao književnoj znanosti u razvitku (Peternai Andrić, 2020.), nedovoljno istraženoj. Depresivna (post)kovidalna atmosfera utjecala je na naracijsku strukturaciju koronavirusa kao novog književnog lika, a u radu je predstavljen/predložen i fenomen korona- književnost (zato i ova drama korona-drama) kao suvremena književna paradigma. ENGLESKI: Emotional identity and coronavirus – a new literary character on the example of contemporary Croatian drama In a room slightly wider than skin (2020) I. Sajko The notions of subject and identity are of key interest in various branches of contemporary literary theory, but also in other disciplines (Peternai Andrić 2015). However, in the closed fortress of academic hermeticism, the discourse on identity is ruled by a „true terminological haze“, so the notion of identity is not only widely used, but also massively abused (Nenadić 2020). Due to the need to concretize the term „identity“ (Petković 2020), and as a contribution to the interdisciplinary development of literary science, the paper will define the newly conceived literary theory term emotional identity. The representation of emotional identity will be explored on the example of the contemporary Croatian psychological drama In a Room Slightly Wider Than Skin (2020) by Ivana Sajko. Its specific classification will be determined with regard to the prevailing emotion (fear) of the contemporary dramatic protagonist, which becomes a feature of her literary emotional (depressive) identity, and which is encouraged in the drama by the world’s anti- pandemic (self) isolation and social atmosphere of alienation due to the virus. The literary- theoretical notion of emotional identity will be defined according to the anti-essentialist (Peternai Andrić 2012) understanding of identity. In doing so, the psychoanalytic and medical concept will be taken over, which corresponds to the fact of emotional turn in literary science, when many authors of studies on emotions take into account knowledge from non-native disciplines (Oatley, Jenkins 2003 ; Robinson 2005 ; Barrett, Lewis, Haviland-Jones 1993). This paper seeks to contribute to the poststructuralist research paradigm of literary identities, as well as to emotionalism as a literary science in development (Peternai Andrić 2020), which is insufficiently researched. The depressive (post) covidal atmosphere influenced the narrative structuring of the coronavirus as a new literary character, and the paper presents/proposed the phenomenon of corona- literature (hence this corona-drama) as a contemporary literary paradigm.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filozofija, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti