Pregled bibliografske jedinice broj: 1147195
Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove Like u sredstvima komunikacije
Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove Like u sredstvima komunikacije // Zbornik radova Petog kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Mirić, Ranko (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2021. str. 146-165 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1147195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna prezentacija turističke atrakcijske osnove
Like u sredstvima komunikacije
(Visual presentation of the tourism attraction basis
of Lika region in the means of communication)
Autori
Žafran, Ivana, Opačić, Vuk Tvrtko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Petog kongresa geografa Bosne i Hercegovine
/ Mirić, Ranko - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2021, 146-165
Skup
5. kongres geografa Bosne i Hercegovine
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 18.11.2020. - 20.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
turistička atrakcija ; vizualna prezentacija ; turizam ; nacionalni park Plitvička jezera ; Lika ; Hrvatska
(tourism attraction ; visual presentation ; tourism ; Plitvice Lakes National Park ; Lika region ; Croatia)
Sažetak
Vizualnom prezentacijom turističkih atrakcija u sredstvima komunikacije kod posjetitelja se stvara predodžba o nekom prostoru prije nego ga odluče posjetiti. Turističke zajednice i drugi relevantni dionici time dobivaju mogućnost pobliže odrediti na koji način i u kakvom obliku prezentirati turističku destinaciju ili pojedini turistički lokalitet, odnosno na koje skupine atrakcija u destinaciji usmjeriti pozornost posjetitelja. Najpoznatiji i najposjećeniji turistički lokalitet u Lici je nacionalni park Plitvička jezera. Prizori Plitvičkih jezera često se koriste u svrhu prezentacije turističke ponude na regionalnoj, ali i nacionalnoj razini, dok svi ostali lokaliteti u Lici bilježe znatno slabiju posjećenost. Istraživanje stoga polazi od hipoteze kako skupine prirodnih turističkih atrakcija koje su prisutne u nacionalnom parku Plitvička jezera, poput geoloških i geomorfoloških karakteristika prostora, vode, biljnog svijeta te samih prikaza pejzaža, ujedno imaju vodeću ulogu u turističkoj promidžbi i ponudi Like u cjelini. Pojedinačne atrakcije Like grupirane su u klastere kako bi se istražila njihova zastupljenost u turističkim komunikacijskim sredstvima. U tu svrhu analizirane su fotografije u turističkim brošurama i na internetskim stranicama te prizori u službenim promotivnim filmovima lokalnih turističkih zajednica. Za svaki od sredstava komunikacije razrađen je zaseban sustav bodovanja, a rezultati istraživanja potvrdili su kako u turističkoj promidžbi Like prevladavaju skupine atrakcija koje se vežu uz prirodnu baštinu, no ipak postoje određena odstupanja na lokalnoj razini te ovisno o odabranom sredstvu vizualne komunikacije. Usporedbom broja i zastupljenosti skupina atrakcija (klastera) na internetskim stranicama turističkih zajednica jedinica lokalne samouprave s turističkim prometom, ustanovljeno je da gradovi i općine s izraženijom promocijom turističkih lokaliteta i atrakcija na internetskim stranicama ostvaruju i veći turistički promet te se mogu prepoznati kao nositelji turističkog razvoja Like.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija
Napomena
Istraživanje je provedeno u okviru financijske
potpore istraživanju Sveučilišta u Zagrebu za
2020. godinu „Prostorne implikacije turizma u
zaštićenim područjima Hrvatske “ voditelja prof.
dr. sc. Vuka Tvrtka Opačića.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb