Pregled bibliografske jedinice broj: 1147185
Tjelesna aktivnost učenika 4. razreda tijekom COVID-19 pandemije
Tjelesna aktivnost učenika 4. razreda tijekom COVID-19 pandemije, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost učenika 4. razreda tijekom COVID-19 pandemije
(Physical activity of 4th graders during the COVID-19 pandemic)
Autori
Kos, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2021
Stranica
34
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; pandemija ; COVID-19
(physical activity ; pandemic ; COVID-19)
Sažetak
Tjelesna aktivnost u suvremenim uvjetima čini normalan sastavni dio našeg života čineći ga zdravim i kvalitetnim. U svijetu se provode različita istraživanja, kao što su projekti HBSC i YRBSS. U višegodišnjim istraživanjima projekta HBSC-a primijećeno je povećanje prevalencije nedovoljne aktivnosti djece. No, osim toga, 2020. godine u naše živote „uvukao“ se jedan virus s kojim je uskoro započela pandemija, poznatija kao COVID-19 pandemija. Njome su se naši životni uvjeti počeli mijenjati te je održavanje tjelesne aktivnosti postalo otežano. Pandemija je sa sobom dovela i različite restrikcijske mjere čime su se mogućnosti tjelesne aktivnosti smanjile. Zatvaranje različitih sportskih centara i klubova te zabranjeno okupljanje više osoba, uzrokovalo je smanjenje tjelesne aktivnosti kod učenika. Cilj ovog istraživanja bio je prikupljanje informacija o učestalosti bavljenja tjelesnom aktivnošću učenika 4. razreda osnovne škole, prije i tijekom pandemije COVID-19. Prikupljenim podatcima prikazani su rezultati te je donesen zaključak o tome ima li utjecaja COVID-19 pandemije na tjelesnu aktivnost učenika četvrtih razreda. U istraživanju je sudjelovalo 140 učenika, polaznika četvrtih razreda, od toga 69 djevojčica i 71 dječaka. Uzorak ispitanika obuhvaćao je učenike ukupno šest osnovnih škola na području grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije. Analizom podataka istraživanja primijećen je negativan utjecaj kod treniranje nekog sporta, gdje je 41% učenika tijekom pandemije prekinulo s treniranjem sporta kojeg su prije pandemije redovito trenirali. Smanjena tjelesna aktivnost zabilježena je i kod igre učenika s njihovim prijateljima gdje se najveća učestalost igre (svaki dan i skoro svaki dan) smanjila sa 109 na 70 učenika. Bilo je očekivano da će tijekom pandemije rekreacija i društvene aktivnosti s obitelji na otvorenom biti češće nego prije pandemije, ali je analizom podataka prikazano da nema promjene. Što se tiče obavljanja kućanskih poslova i tjelesne aktivnosti na satima Tjelesne i zdravstvene kulture, udjeli odgovora su ispali slični, što znači da nije bilo utjecaja pandemije. Na kraju istraživanja te na temelju dobivenih podataka i njihove analize, možemo zaključiti da je tijekom COVID-19 pandemije bilo negativnog utjecaja na tjelesnu aktivnost učenika četvrtih razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)