Pregled bibliografske jedinice broj: 1147177
KINEZIOLOŠKI PROGRAM DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U PRIMARNOM OBRAZOVANJU
KINEZIOLOŠKI PROGRAM DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U PRIMARNOM OBRAZOVANJU, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1147177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KINEZIOLOŠKI PROGRAM DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U
PRIMARNOM OBRAZOVANJU
(Kinesiology programme for children with
developmental disabilities in primary education)
Autori
Martinović, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
inkluzija ; integracija ; kineziološki program ; odgojno-obrazovni sustav ; teškoće u razvoju ; učenici
(inclusion, integration, kinesiology programme, education system, developmental disabilities, pupils)
Sažetak
Kroz povijest odnos društva prema djeci s teškoćama u razvoju sezao je od diskriminativnog pristupa do konačne integracije u društvo i ostvarivanjem prava na obrazovanje. Odgojno- obrazovni sustav te njegova uloga u prihvaćanju djece s teškoćama mijenjaju se s obzirom na odnose društva prema njima. Suvremeni odgojno-obrazovni programi kako u svijetu tako i u Hrvatskoj baziraju se na principima integracije i inkluzije. Navedeni programi ističu iznimnu važnost uključivanja djece s teškoćama u razvoju u redovne oblike nastave uz prilagodbu ovisnu o potrebama svakog učenika u skladu s njegovom teškoćom. U radu je naveden i objašnjen spektar teškoća u razvoju te kako integrirati djecu s teškoćama u redoviti sustav školovanja sa specifičnim naglaskom na kineziološki program odnosno primjerene tjelesne aktivnosti za takvu djecu. Utjecaj tjelesne aktivnosti na djecu s teškoćama pozitivno djeluje na njihov psihomotorički razvoj i uspješnu socijalizaciju. U nastavi tjelesne i zdravstvene kulture djecu motivira traženje skrivenih predmeta, sakupljanje istih te završavanje vježbe u kojoj se mijenja izgled nečega. S time u vezi, ključan je kompetentan učitelj koji će uz individualizirani pristup osmisliti kineziološki program za svako dijete s teškoćom. Takav program sastoji se od tjelesnih aktivnosti i različitih igara s obzirom na djetetovu teškoću koje su mogu preoblikovati ovisno o teškoći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)