Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1147074

Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa


Starčević, Marko
Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 1147074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa
(Comparison of different scenarios for the implementation of demand response technologies in electrified road transport system)

Autori
Starčević, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2021

Stranica
42

Mentor
Duić, Neven

Neposredni voditelj
Pfeifer, Antun

Ključne riječi
Električna vozila ; tržište električne energije ; odziv potrošnje ; pametno punjenje ; balansiranje elektroenergetskog sustava ; vehicle to grid ; kritični višak proizvedene električne energije
(Electric vehicles ; electricity market ; demand response ; smart charging ; balancing the power system ; vehicle-to-grid ; CEEP)

Sažetak
Elektrifikacija cestovnog prometa značajno utječe na cjelokupni elektroenergetski sustav. Zbog zabrinjavajućih trendova klimatskih promjena i novih tehnologija za eksploataciju obnovljivih izvora električne energije, pojavljuje se sve veći interes za električnim vozilima. Unatoč mnogim prednostima potpuno električnih vozila, kao što su tiši rad, lakše upravljanje i niži troškovi održavanja, električna vozila imaju i neke nedostatke poput dometa . Razvoj elektrifikacije vozila može se pratiti u nekoliko smjerova. To su potpuno električna vozila, hibridna električna vozila i električna vozila s gorivim člancima. Potpuno električna vozila mogu se smatrati potpuno CO2 neutralnim samo uz uvjet da je električna energija dobivena iz obnovljivih izvora energije. Iako električni automobili trenutno imaju višu cijenu prilikom kupnje, trend povećanja konkurentnosti u odnosu na automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem ukazuje na koji način će se cestovni promet razvijati. Također, predviđa se i povećanje specifične pohranjene energije u baterijama, što će za posljedicu imati povećanje dometa, te povećati fleksibilnost potrošnje električne energije iz elektroenergetske mreže. Rast broja električnih vozila utjecat će na povećanje potrošnje električne energije, što predstavlja rizik za distribucijsku mrežu električne energije. Stoga će biti nužno vrijeme punjenja električnih vozila uskladiti tako da posluži izjednačavanju vremenskih krivulja potrošnje električne energije i proizvodnje iz obnovljivih izvora. Tehnologija odziva potrošnje i tehnologije balansiranja energetskog sustava koje su razmatrane u ovom radu su tehnologija pametnog punjenja i vehicle to grid tehnologija. U okviru ovoga rada izrađen je model energetskog sustava Republike Hrvatske te su scenarijskim pristupom uspoređeni troškovi i učinci koje donosi implementacija ove tehnologije u periodu energetske tranzicije

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-9482 - Istraživanje puteva energetske tranzicije - međuovisnost "power-to-X" tehnologija, tehnologija odgovora potrošnje i povezivanja tržišta energijom (INTERENERGY) (Duić, Neven, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Duić (mentor)

Avatar Url Antun Pfeifer (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.fsb.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Starčević, Marko
Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Starčević, M. (2021) 'Usporedba različitih scenarija za primjenu tehnologije odziva potrošnje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Star\v{c}evi\'{c}, Marko}, year = {2021}, pages = {42}, keywords = {Elektri\v{c}na vozila, tr\v{z}i\v{s}te elektri\v{c}ne energije, odziv potro\v{s}nje, pametno punjenje, balansiranje elektroenergetskog sustava, vehicle to grid, kriti\v{c}ni vi\v{s}ak proizvedene elektri\v{c}ne energije}, title = {Usporedba razli\v{c}itih scenarija za primjenu tehnologije odziva potro\v{s}nje u elektrificiranom sustavu cestovnog prometa}, keyword = {Elektri\v{c}na vozila, tr\v{z}i\v{s}te elektri\v{c}ne energije, odziv potro\v{s}nje, pametno punjenje, balansiranje elektroenergetskog sustava, vehicle to grid, kriti\v{c}ni vi\v{s}ak proizvedene elektri\v{c}ne energije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Star\v{c}evi\'{c}, Marko}, year = {2021}, pages = {42}, keywords = {Electric vehicles, electricity market, demand response, smart charging, balancing the power system, vehicle-to-grid, CEEP}, title = {Comparison of different scenarios for the implementation of demand response technologies in electrified road transport system}, keyword = {Electric vehicles, electricity market, demand response, smart charging, balancing the power system, vehicle-to-grid, CEEP}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font