Pregled bibliografske jedinice broj: 1147071
Rječnik djece koja mucaju
Rječnik djece koja mucaju // Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 9-9 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1147071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rječnik djece koja mucaju
(Vocabulary of children who stutter)
Autori
Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas: Čitanje u suvremenom okruženju
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 9-9
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca koja mucaju ; rječnik ; test rječnika ; rječnička raznolikost
(children who stutter ; vocabulary ; vocabulary test ; lexical diversity)
Sažetak
Mucanje je složeni poremećaj na čiji razvoj utječe interakcija brojnih čimbenika, a među njima i jezičnih. Iako se istraživanja jezičnih sposobnosti djece koja mucaju provode već niz godina, rezultati nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti djece koja mucaju slabije, dok druga nisu utvrdila razlike u odnosu na njihove tečne vršnjake (pregled: Ntourou, Conture i Lipsey 2011). Što se tiče rječnika, djeca koja mucaju pokazala su sličnu rječničku raznolikost mjerenu na jezičnim uzorcima, ali slabije rezultate na testovima rječnika u odnosu na djecu koja ne mucaju (Luckman, 2017). Cilj je ovog rada ispitati leksičke sposobnosti djece koja mucaju te utvrditi razlikuju li se one u odnosu na djecu koja ne mucaju, rabeći pritom standardizirane jezične testove te analizirajući uzorke pripovijedanja. U istraživanju je sudjelovalo 15 djece koja mucaju i 15 tečnih vršnjaka, u dobi od 7 ; 0 do 11 ; 11 godina. Ispitivanje je provedeno primjenom Peabody slikovnoga testa rječnika (PPVT-III-HR ; Dunn i sur., 2009). Za dobivanje uzoraka naracije upotrijebljen je Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN ; Gagarina i sur., 2012 ; hrvatska inačica: Hržica i Kuvač Kraljević, 2012). Analizirane su dvije mjere rječničke raznolikosti, rječnička raznolikost D (engl. vocabulary diversity D – VOCD) i pomični prosječni omjer različnica i pojavnica (engl. moving average type-token ratio – MATTR). Rezultati su pokazali da se djeca koja mucaju (DKM) na testu PPVT-III-HR ne razlikuju značajno u odnosu na djecu koja ne mucaju (DKNM), iako postižu prosječno viši rezultat (DKM: M=110, SD=15, 45 ; DKNM: M=104, SD=8, 11). Na mjeri VOCD DKM postigla su prosječno nešto niži rezultat (M=14, 91, SD=6, 07 ; DKNM: M=15, 56, SD=8, 18), ali ta se razlika nije pokazala statistički značajnom, kao ni MATTR (DKM: M=0, 912, SD=0, 046 ; DKNM: M=0, 914, SD=0, 47). Rezultati govore u prilog istraživanjima koja ne nalaze razlike u jezičnim sposobnostima djece koja mucaju i njihovih vršnjaka koji ne mucaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb