Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1146969

Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole


Trnak, Dajana
Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 1146969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole
(Relationship between class boredom and ADHD symptoms in elementary school students)

Autori
Trnak, Dajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
13.09

Godina
2021

Stranica
37

Mentor
Velki, Tena

Ključne riječi
dosada na nastavi ; lutanje misli ; simptomi ADHD-a ; osnovnoškolska djeca
(boredom in class ; wandering thoughts ; ADHD symptoms ; primary school children)

Sažetak
Osnovni cilj ovoga rada bio je provjeriti razlikuju li se djeca koja samoprocjenjuju kako imaju značajne simptome deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja, izraženije simptome hiperaktivnosti, impulzivnosti ili nepažnje, s obzirom na razinu dosade i lutanja misli tijekom nastave u odnosu na djecu koja samoprocjenjuju kako nemaju izražene simptome ADHD-a. U istraživanju je sudjelovalo 104 učenika (dječaka 40% i djevojčica 59, 05% te jedan učenik koji nije zaokružio spol) petih, šestih, sedmih i osmih razreda iz jedne osnovne škole. Učenici su popunili Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti- pažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006), Skalu dosade na nastavi (SDN ; Trogrlić i Sorić, 2014) i Upitnik lutanja uma (MWQ ; Perković Kovačević i sur., 2020). Utvrđeno je kako djeca koja pokazuju značajne simptome hiperaktivnosti, kao jednog od simptoma ADHD-a, više se dosađuju i više im lutaju misli, isti rezultat dobiven je i za impulzivnost dok za simptome nepažnje nije dobivena statistički značajna razlika te se učenici bez obzira na simptome nepažnje podjednako dosađuju i podjednako im lutaju misli. Također nisu utvrđene spolne razlike po pitanju dosađivanja i lutanja misli tijekom nastave. Dakle, i dječaci i djevojčice podjednako se dosađuju i podjednako im lutaju misli. Možemo zaključiti kako simptomi ADHD-a ipak ostvaruju vezu s ova dva konstrukta, ali i da simptom nepažnje ne predstavlja učenicima toliki problem kao hiperaktivnost i impulzivnost, po pitanju dosađivanja na nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Trnak, Dajana
Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Trnak, D. (2021) 'Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod učenika osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Trnak, Dajana}, year = {2021}, pages = {37}, keywords = {dosada na nastavi, lutanje misli, simptomi ADHD-a, osnovno\v{s}kolska djeca}, title = {Odnos dosade na nastavi i simptoma ADHD-a kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {dosada na nastavi, lutanje misli, simptomi ADHD-a, osnovno\v{s}kolska djeca}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Trnak, Dajana}, year = {2021}, pages = {37}, keywords = {boredom in class, wandering thoughts, ADHD symptoms, primary school children}, title = {Relationship between class boredom and ADHD symptoms in elementary school students}, keyword = {boredom in class, wandering thoughts, ADHD symptoms, primary school children}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font