Pregled bibliografske jedinice broj: 1146951
Primjena sadržaja planinarenja kod djece predškolske dobi
Primjena sadržaja planinarenja kod djece predškolske dobi, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1146951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena sadržaja planinarenja kod djece predškolske
dobi
(Application of Hiking Contet in Preschool Children)
Autori
Milica Radan, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2020
Stranica
44
Mentor
Jenko Miholić, Srna
Ključne riječi
outdoor ; planinarenje ; predškolska dob ; priroda ; slobodno vrijeme ; tjelesna aktivnost
(outdoor ; mountaineering ; preeschol age ; nature ; free time ; physical activity)
Sažetak
Temeljna potreba za kretanjem i tjelesnom aktivnosti u suvremenom životu postaje zapostavljena te se zadovoljstvo, zabava i užitak pronalaze u različitim pasivnim sadržajima i aktivnostima. Outdoor aktivnosti i tjelesna rekreacija ističu se kao zaboravljene temeljne ljudske potrebe koje je važno vratiti u središte pozornosti. S obzirom na to, u ovom je radu opisano planinarenje kao oblik sportske rekreacije u prirodi čija pravilna primjena ima važnu ulogu, a njena kvalitetna upotreba ovisi o svijesti i odgovornosti svakog pojedinca. Boravak i aktivnosti u planinama imaju dugoročne koristi za tjelesni, socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj djece i mladih. Mnogi stručnjaci složili su se kako je upravo priroda ono što nedostaje generaciji koju prati dinamičan i brz tehnološki napredak, ali nedovoljan broj istraživanja s fokusom na djecu pokazuje kako se ova tema još ne shvaća dovoljno ozbiljnom. Provedena istraživanja u Hrvatskoj se koncentriraju više na motorički razvoj i sportsku aktivnost djece, a manje na samo planinarenje s djecom što se ovim radom nastoji korigirati. Planinarenje kao rekreacijska aktivnost s ciljem razvijanja ekološke svijesti i svijesti o zdravom životu, ostvarivo je i lako dostupno rješenje kako bi se osigurala veća tjelesna aktivnost djece. U ovom radu je prikazano na koji način zainteresirati djecu za planine te im omogućiti siguran i uspješan izlet u svrhu očuvanja tjelesnog i duhovnog zdravlja, a najvažnije, razvijanja osjećaja poštovanja za prirodu i sve što nam ona daje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija