Pregled bibliografske jedinice broj: 1146888
... tko zna gdje se sakrio sedmi kontinentio...: o glazbi i rasi na marginama jugoslavenske diskografije
... tko zna gdje se sakrio sedmi kontinentio...: o glazbi i rasi na marginama jugoslavenske diskografije // Međunarodni naučni skup "Jugoslovenska ideja u/o muzici" / International Scientific Conference "The Yugoslav Idea in/of Music" / Veselinović-Hofman, Mirjana ; Sovtić, Nemanja (ur.).
Novi Sad: Matica Srpska, 2019. str. 42-42 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1146888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
... tko zna gdje se sakrio sedmi kontinentio...: o
glazbi i rasi na marginama jugoslavenske
diskografije
(Who Knows Where the Seventh Continent is Hiding...
On Music and Race on the Margins of Yugoslav
Discography)
Autori
Piškor, Mojca
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni naučni skup "Jugoslovenska ideja u/o muzici" / International Scientific Conference "The Yugoslav Idea in/of Music"
/ Veselinović-Hofman, Mirjana ; Sovtić, Nemanja - Novi Sad : Matica Srpska, 2019, 42-42
Skup
International Scholarly Conference Jugoslovenska ideja u/o muzici
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 25.05.2019. - 26.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazba ; jugoslavenska diskografija ; afrički glazbenici
(music ; Yugoslav discography ; African Musicians)
Sažetak
U heterogenu, kompleksnu i još uvijek tek rubno istraženu zalihu jugoslavenske diskografije autorica ovim izlaganjem ulazi prije svega potaknuta recentnom studijom Race and Yugoslav Region: Postsocialist, Post-conflict, Postcolonial? britanske povjesničarke Catherine Baker (2018.). Oslanjajući na postojeće pisane izvore, osobne narative i tragove afričkih glazbi u cjelini jugoslavenske diskografije druge polovice 20. stoljeća, ovim će izlaganjem nastojati detektirati i interpretirati (dis)kontinuitete prisutnosti i vidljivosti ; transformacije izvedbenih konteksta i mijenjajuće recepcije afričkih glazbi i glazbenika u kulturnom prostoru socijalističke Jugoslavije. Premda vremenski ograničen, ovaj uvid u glazbenu produkciju, njezinu reprezentaciju i recepciju, te diskurse koji je okružuju pruža važno uporište u razumijevanju mijena kulturnih i državnih politika, čije refleksije nedvojbeno utječu na način na koji su slušanje i šira recepcija glazbi Drugih (osnažena prevedenim i lokaliziranim globalnim diskursima tzv. world musica) "obojeni" u današnjim – postsocijalističkim, postkolonijalnim i postjugoslavenskim društvima. Apostrofirajući "sablast rase" koja vreba u "kući glazbe" (Radano & Bohlman 2000:1), ovo izlaganje smjera ka produbljivanju razumijevanja "rasnog" u jugoslavenskoj popularnoj glazbi kao jednom od važnih prostora artikulacije u jugoslavenskom i postjugoslavenskom kontekstu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija