Pregled bibliografske jedinice broj: 1146847
Marketing na tržištu umjetnina u Republici Hrvatskoj
Marketing na tržištu umjetnina u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1146847 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing na tržištu umjetnina u Republici Hrvatskoj
(Art Market Marketing in Croatia)
Autori
Pezelj, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
tržište umjetnina ; marketing u umjetnosti ; kulturno-umjetnički proizvod ; estetsko iskustvo
(Art market ; Arts Marketing ; Cultural and Art Product ; Aesthetic Experience)
Sažetak
Predmet istraživanja su stavovi i razmišljanja o marketinškim aktivnostima te primjena marketinških praksi raznih sudionika tržišta umjetnina u Republici Hrvatskoj. Cilj je istraživanja trostruk ; ocrtati trenutno stanje tržišta umjetnina ; istražiti stavove sudionika o različitim elementima marketinških aktivnosti ; istražiti stavove ispitanika o faktorima razvoja tržišta umjetnina u Republici Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodom dubinskih intervjua s 10 sudionika, a na uzorku stručnjaka. Dobiveni rezultati su razmišljanja i stavovi dionika o faktorima razvoja tržišta umjetnina, strategijama i faktorima uspjeha na tržištu umjetnina, marketinškim aktivnostima na društvenim mrežama, prodaji umjetnina na za to specijaliziranim digitalnim platformama, ulozi likovne kritike na tržištu umjetnina, korisnosti marketinških znanja za struke koje se bave tržištima umjetnina te ulozi postava i komunikacijskih elemenata u kontekstu atraktivnosti umjetničkih izložaba. Zaključci su rada sljedeći: hrvatsko tržište umjetnina posljednjih godina bilježi pojačanu aktivnost, karakterizira ga mali broj dionika koji često poprimaju nekoliko različitih uloga na tržištu umjetnina, a trenutni dosezi marketinške teorije o temi marketinga na tržištu umjetnina ograničeno su primjenjivi na hrvatski socio-ekonomski kontekst, ali i na onaj baštinsko-kulturni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija