Pregled bibliografske jedinice broj: 1146846
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofki fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1146846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje
roditelja i djece
(Influencers as educational factors – parental and
children's opinion)
Autori
Krmpotic, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofki fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
85
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
influenceri, odgoj, roditelji, odnos roditelja i djece, mediji
(influencers, upbringing, parents, parent-child relationship, media)
Sažetak
Pojavom društvenih mreža kao oblika suvremenog medija dolazi do pojave influencera, kao osoba od utjecaja, a koji se najviše uviđa u populaciji djece i mladih. On se ostvaruje parasocijalnom povezanošću i identifikacijom želja pojedinca sa medijskom ličnošću i influence marketingom. Medijske ličnosti su danas preuzele jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju djece i mladih te roditelji imaju važnu ulogu u odgoju pa tako i s obzirom na medije i smanjenju njihovog djelovanja na djecu i mlade Budući je tema medijskih ličnosti i njihovog utjecaja na populaciju djece i mladih postala područje istraživanja posljednjeg desetljeća potrebno je ovoj temi pristupiti i sa pedagoškog stajališta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mišljenje učenika i njihovih roditelja o influencerskom utjecaju i jesu li svjesni postojanja i njegova utjecaja na djecu i mlade. Provedeno je istraživanje na uzorku od 26 roditelja s prosjekom životne dobi 44, 88 godine te na uzorku od 51 učenika s prosjekom životne dobi 14, 06 godina. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Nadalje, analiziran je medijski sadržaj u čiji je uzorak ušlo 93 objave od 6 influencera. Rezultati su pokazali kako postoji influencerski utjecaja među učeničkom populacijom koja se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Nađeno je kako su roditelji nedovoljno upoznati sa osobama od utjecaja te u velikoj mjeri ne mogu procijeniti postojanje njihovog učinka na djecu. Što se tiče kvalitativnog dijela ovog rada, rezultati pokazuju kako medijski sadržaj kojeg učenici prate na YouTubeu i Instagramu obiluje vulgarnim izrazima, agresivnim ponašanjem i sponzoriranim sadržajem. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu intenzivnije komunikacije roditelja i djece o influencerima i medijskom sadržaju kako bi se njihovo djelovanje na djecu smanjilo. Istraživanjem se otvara i niz istraživačkih pitanja na koja bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti u daljnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)