Pregled bibliografske jedinice broj: 1146559
Rješavanje sukoba u predškolskoj ustanovi medijacijom
Rješavanje sukoba u predškolskoj ustanovi medijacijom, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1146559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rješavanje sukoba u predškolskoj ustanovi
medijacijom
(Resolving Kindergarten Conflicts Through
Mediation)
Autori
Klaić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
09.09
Godina
2021
Stranica
32
Mentor
Varga, Rahaela
Ključne riječi
dijete, medijacija, odgojitelj, rješavanje sukoba, sukob
(child, mediation, preschool teacher, conflict resolution, conflict)
Sažetak
Sukob u predškolskim ustanovama je česta i neizbježna pojava koja može poticati razvoj socijalnih vještina djeteta, ako joj se pristupi na adekvatan način. Ni jedno dijete nije premalo da nauči surađivati s drugima i rješavati sukobe. Sukob se definira kao interakcija dviju ili više osoba koju kategorizira nesklad između ciljeva, želja, ponašanja i potreba. Bitna socijalna vještina je konstruktivno rješavanje sukoba koje uključuje posjedovanje sposobnosti aktivnog slušanja, prepoznavanja vlastitih i tuđih osjećaja, izražavanje potreba i želja te traženje raznih mogućih rješenja te odabir optimalnog rješenja za obje strane. Medijacija je jedan od najvažnijih načina nenasilnog rješavanja sukoba jer ona vodi prema stvarnom prihvaćanju potreba i interesa te učinkovitijem i dugoročnijem rješenju sukoba. Cilj ovog istraživanja je, kroz analizu i sintezu znanstvenih spoznaja o sukobu i medijaciji, utvrditi i opisati te evaluirati mogućnosti primjene medijacije u odgojnome radu i komunikaciji s djecom predškolske dobi. Rezultati istraživanja ukazuju da je medijacija u predškolskim ustanovama moguća i uglavnom zahtjeva posredovanje odgojitelja u sukobima među djecom. Isto tako medijacija omogućuje djeci uvid u konstruktivno rješavanje sukoba, pruža osjećaj da su saslušana i shvaćena, omogućuje zauzimanje tuđe perspektive te pruža priliku djeci da samostalno donose rješenja sukoba i uče kako surađivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(mentor)