Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1146267

Politička retorika Zorana Milanovića u digitalnom okruženju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa


Vančura, Alma; Jozić, Ivana
Politička retorika Zorana Milanovića u digitalnom okruženju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa // 35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku Jezik u digitalnom okruženju / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 138-140 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1146267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Politička retorika Zorana Milanovića u digitalnom okruženju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa
(The political rhetoric of president Zoran Milanović through the prism of logos, ethos and pathos in the digital environment)

Autori
Vančura, Alma ; Jozić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku Jezik u digitalnom okruženju / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 138-140

ISBN
978-953-314-150-3

Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
društveni mediji, politička retorika, Hrvatska
(social media, political rhetoric, Croatia)

Sažetak
Društveni su mediji postali iznimno važan izvor vijesti i informacija, i to ne samo općih nego i političkih. „Digitalno dobaˮ i „doba društvenih medijaˮ (Enli, 2017) stvorilo je uvjete za brzo i jednostavno dijeljenje i širenje informacija, omogućujući političarima da izravno komuniciraju s publikom/ljudima istodobno zaobilazeći prethodno obvezne uredničke medije. Društveni mediji poput Facebooka i Twittera omogućuju da pojedinac, u ovom slučaju političar, a ne politička stranka, istakne sebe i svoje karakteristike, šireći time „političku arenu za pojačanu personaliziranu kampanjuˮ (Enli i Skogerbø, 2013: 1). Dugotrajni procesi koji se odvijaju u digitalnom svijetu, a u koje se ubrajaju i društveni mediji, doveli su do toga da je politička komunikacija sve više usmjerena na osobnosti i individualne osobine političara, a sve manje na program stranke koju taj političar predstavlja. Tijekom posljednjih nekoliko godina hrvatski javni politički diskurs također pokazuje naznake navedenih promjena. Istraživanja upućuju na to da se hrvatski političari koriste agresivnom retorikom da bi dodatno potaknuli političku i društvenu polarizaciju, da su isključivi u svom izričaju, „da su skloni vrijeđanju protivnika, prebacivanju bitnih tema u nevažne sporove te da, naposljetku, ne doprinose raspravi i rješavanju problemaˮ (Kišiček, 2021: 2). Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović dugogodišnji je političar kojega karakterizira specifičan javni govor, a često i kontroverzan politički diskurs. Cilj je ovog istraživanja analizirati retoriku predsjednika Zorana Milanovića kroz prizmu logosa, ethosa i pathosa u digitalnom okružju, ali i pokušati dati odgovore na pitanje u koju se svrhu koristi društvenim medijima kao sredstvom političke komunikacije. Kvalitativno istraživanje provedeno je analizom sadržaja Milanovićevih objava na njegovu profilu na Facebooku tijekom dva mjeseca, a u istraživanje su uključene i objave iz dnevnih tiskovina. Rezultati pokazuju da Milanović često uporabljuje objave da bi diskreditirao ethos političkih protivnika, ali isto tako i da se sve veći broj Milanovićevih objava može usporediti s objavama bivšega američkog predsjednika Donalda Trumpa. Njegova je kandidatura za američkog predsjednika pokrenula nov trend u političkoj komunikaciji, tzv. amaterizam (Enli, 2017: 59) u objavama na društvenim medijima, čime osoba dobiva na autentičnosti u odnosu na tradicionalno mnogo dorađenije profesionalne kampanje. Društveni mediji nov su način izgradnje imidža kandidata, a ovakav „amaterski stilˮ ophođenja može biti rezultat spontanosti osobe, ali i promišljena strategija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Alma Vančura (autor)

Avatar Url Ivana Jozić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vančura, Alma; Jozić, Ivana
Politička retorika Zorana Milanovića u digitalnom okruženju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa // 35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku Jezik u digitalnom okruženju / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 138-140 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Vančura, A. & Jozić, I. (2021) Politička retorika Zorana Milanovića u digitalnom okruženju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa. U: Mikić Čolić, A. & Glušac, M. (ur.)35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku Jezik u digitalnom okruženju.
@article{article, author = {Van\v{c}ura, Alma and Jozi\'{c}, Ivana}, year = {2021}, pages = {138-140}, keywords = {dru\v{s}tveni mediji, politi\v{c}ka retorika, Hrvatska}, isbn = {978-953-314-150-3}, title = {Politi\v{c}ka retorika Zorana Milanovi\'{c}a u digitalnom okru\v{z}enju kroz prizmu logosa, pathosa i ethosa}, keyword = {dru\v{s}tveni mediji, politi\v{c}ka retorika, Hrvatska}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Van\v{c}ura, Alma and Jozi\'{c}, Ivana}, year = {2021}, pages = {138-140}, keywords = {social media, political rhetoric, Croatia}, isbn = {978-953-314-150-3}, title = {The political rhetoric of president Zoran Milanovi\'{c} through the prism of logos, ethos and pathos in the digital environment}, keyword = {social media, political rhetoric, Croatia}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font