Pregled bibliografske jedinice broj: 1146127
Kratki tečaj slovačkog jezika po principima VTM-a i AVGS-a
Kratki tečaj slovačkog jezika po principima VTM-a i AVGS-a, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1146127 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kratki tečaj slovačkog jezika po principima VTM-a
i AVGS-a
(Short Course of Slovak Language based on
Principles of VTM
and AVGS)
Autori
Smetiško, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2021
Stranica
78
Mentor
Dobrić, Arnalda ; Machata, Martin
Ključne riječi
učenje stranog jezika, verbotonalna metoda, audiovizualan strukturalnoglobalna metoda, komunikacijska kompetencija, slovački jezik
(foreign language learning, Verbotonal method, Audiovisual Globalstructural method, communication competence, Slovak language)
Sažetak
Jezik je, kao sredstvo komunikacije, svojstven jedino ljudskoj vrsti koja se upravo po tome razlikuje od svih ostalih živih bića. Budući da ljudska rasa ne funkcionira kao monolingvalna zajednica, nego u svijetu ima i do sedam tisuća različitih jezika, učenje stranih jezika oduvijek je bilo potrebno pa su se tako razvijale i različite metode poučavanja stranih jezika. Jedna od njih je i audiovizualna strukturalnoglobalna metoda profesora Petra Guberine u čijem fokusu je ranoj slušne i govorne komunikacije na stranom jeziku. Najbitnija karakteristika ove metode je korištenje dijaloga popraćenih sličicama koje prate dijalog te zvučnih snimaka izvornog govornika i pokreta (afektivnosti) za što ranije i bolje usvajanje izgovora i općenito lakše govorne komunikacije na stranom jeziku. Svrha ovog diplomskog rada bila je napraviti materijal za prvih pet lekcija početnog tečaja slovačkog jezika po AVGS metodi te materijal za korekciju slovačkih palatalnih okluziva [c] i [ɟ]. Na temelju vlastitih iskustava i usporedbom već postojećih metoda poučavanja stranog jezika, htjeli smo ponuditi metodu koja je od početnog stupnja učenja stranog jezika orijentirana na stjecanje komunikacijske kompetencije i korekciju izgovora glasova [c] i [ɟ] koji u hrvatskom fonološkom sustavu ne postoje te stoga mogu praviti probleme govornicima hrvatskog jezika koji uče slovački na početnom stupnju (A1).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb