Pregled bibliografske jedinice broj: 1146055
Komunikacijska podrška odgojitelja razvoju samopouzdanja djeteta
Komunikacijska podrška odgojitelja razvoju samopouzdanja djeteta, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1146055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijska podrška odgojitelja razvoju
samopouzdanja djeteta
(Supporting Child's Self-Conficence Through
Communication)
Autori
Mršić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
14.09
Godina
2021
Stranica
25
Mentor
Varga, Rahaela
Ključne riječi
komunikacija, odgojitelj, dijete, samopouzdanje, predškolska dob
(communication, educator, child, self-confidence, preschool age)
Sažetak
Rad se bavi komunikacijskom podrškom razvoju samopouzdanja djeteta. Kako bi odgojitelj mogao doprinijeti razvoju samopouzdanja, osim komunikacijskih, mora imati i brojne druge vještine te poznavati psihologiju razvoja i potrebe djeteta. S druge strane, i dijete treba imati odgovarajuću razinu komunikacijskih sposobnosti, po pitanju slanja i primanja, odnosno tumačenja poruka. Kroz rad je utvrđeno kako su komunikacijski aspekti na razini odgojitelj-dijete i obrnuto vrlo složeni, stoga je komunikaciji potrebno davati veliku pažnju. Međutim, nije dovoljno paziti samo na vlastitu komunikaciju, već je i djetetu potrebno dati priliku da bez kritiziranja i ometanja kaže što misli i osjeća. Pokazalo se i da verbalna i neverbalna komunikacija imaju podjednaku važnost jer djeca mogu jako dobro tumačiti i neverbalne znakove. Posebnu pozornost valja obratiti i na pohvale i kritiziranje djeteta jer one mogu uvelike utjecati na razvoj samopouzdanja. Djetetu je potrebno dati mogućnost i da donosi svoje odluke. Ciljeve i osobna očekivanja djeteta treba realno procijeniti. U komunikaciji je potrebno izbjegavati određene fraze i riječi, a posebno agresiju i ljutnju. Komunikacija i ponašanje odgojitelja trebaju biti i odraz tolerantnosti. Samopouzdanje koje dijete stekne u predškolskoj dobi prenosi se na školsko okruženje, a potom i na zreliju dob. Zato je jasno kako je komunikacijska podrška odgojitelja razvoju samopouzdanja djeteta od iznimnog značaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(mentor)