Pregled bibliografske jedinice broj: 1146026
Zadovoljstvo poslom i profesionalno sagorijevanje odgojitelja
Zadovoljstvo poslom i profesionalno sagorijevanje odgojitelja, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Split
CROSBI ID: 1146026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo poslom i profesionalno sagorijevanje
odgojitelja
(Job satisfaction and professional bournout of
preschool educators)
Autori
Krstulović, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet/Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Mjesto
Split
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Mandarić, Vukušić, Anita
Ključne riječi
odgojitelj, zadovoljstvo poslom, profesionalno sagorijevanje
(kindergarden teachers, job satisfaction, professional burnout)
Sažetak
Sindrom sagorijevanja istražuje se već dugi niz godina u različitim profesijama. Najizloženiji su mu zdravstveni radnici, odgojitelji, nastavnici i policajci. Odgojno zanimanje veoma je izazovno i stresno. Odgojitelji se svakodnevno nose sa sve većim zahtjevima posla, a uz odgoj i obrazovanje djece, što je njihov primarni zadatak, u svakodnevnoj su interakciji s različitim dionicima uključujući kolege, nadređene i roditelje djece. Svi ovi elementi potencijalni su stresori u odgojiteljskoj profesiji. Osim njih, na zadovoljstvo poslom utječu i različiti drugi čimbenici nad kojima odgojitelji nemaju utjecaja, poput plaće, uvjeta rada ili ponude stručnih usavršavanja. Duga izloženost stresu i nezadovoljstvu posljedično dovodi do profesionalnog sagorijevanja. Jednim od ključnih alata u prevenciji sagorijevanja na poslu smatra se razvijanje pozitivnog stava prema poslu, djeci i suradnicima, odnosno rad na postizanju zadovoljstva na poslu, što je bitno za motiviranost i veći osobni angažman. Istraživanje u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja razine zadovoljstva odgojitelja radnom i obiteljskom ulogom te ispitivanja svih okolnosti koje posljedično dovode do sindroma sagorijevanja. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika u razdoblju od 22.02.2021. do 14.05.2021. U njemu je sudjelovalo ukupno 206 odgojitelja djece rane i predškolske dobi s područja Splita, Solina, Trogira, Kaštela i Podstrane i to u gradskim, vjerskim i privatnim vrtićima. Rezultati su pokazali kako mjesečna primanja, ponuda stručnih usavršavanja, uvjeti i organizacija posla najviše doprinose sagorijevanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija