Pregled bibliografske jedinice broj: 1146023
Savjetodavni rad pedagoga
Savjetodavni rad pedagoga, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1146023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Savjetodavni rad pedagoga
(The counselling role od pedagogues)
Autori
Dragun, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
81
Mentor
Mandarić Vukušić, Anita
Ključne riječi
savjetodavni rad, pedagoško savjetovanje, pedagoški razgovor, kompetencije
(counseling work, pedagogical counseling, pedagogical conversation, competencies)
Sažetak
Za razliku od tradicionalne škole, u današnje vrijeme odgojno-obrazovne ustanove stavljaju naglasak na cjeloviti razvoj učenika. To se, među ostalim, ostvaruje i pomoću savjetodavnog rada stručnog suradnika pedagoga kroz koji se nalaze rješenja problema učenika ili drugog subjekta savjetovanja. Tim putem pedagog motivira, podržava i pomaže razviti vještine kako bi se ostvario puni potencijal savjetovane osobe. S ciljem utvrđivanja načina provedbe savjetodavnog rada pedagoga u osnovnim i srednjim školama provedeno je kvalitativno istraživanje odrađivanjem polustrukturiranog intervjua s jedanaest pedagoginja na području grada Splita i bliže okolice. Dobiveni rezultati istraživanja opisani su i interpretirani u radu, a uključuju informacije temeljene na pet istraživačkih pitanja koji se odnose na: definiranje savjetodavnog rada i potrebnih kompetencija, karakteristike kvalitetnog pedagoškog razgovora, organiziranje i pripremanje pedagoga za pedagoško savjetovanje, provođenje pedagoškog savjetovanja i korištene metode, te izazove i preporuke pedagoga u savjetodavnom radu. Rezultati istraživanja pokazuju da su pedagozi nesigurni u definiranju pedagoškog savjetovanja, ali i u samom njegovom provođenju za koje smatraju da nisu dovoljno osposobljeni. Također, stavljen je naglasak na osobne kompetencije pedagoga naspram onih stručnih, a vrlo su bitne pogotovo iz razloga što je većina savjetodavnog rada pedagoga neplanirana. U savjetodavnom je razgovoru, prema ispitanim pedagoginjama, potrebno voditi računa o nizu elemenata koji se tiču samog načina komuniciranja, te je u takvom djelovanju najteže održati profesionalnost i suzdržati se od neprimjerenih emocionalnih reakcija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija