Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1146017

Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima


Mandarić Vukušić, Anita; Periš, Josipa
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima // Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021. str. 151-161 doi:10.7251/ZCMZ0121151M (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1146017 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima
(Autonomy of kindergarten teachers and development of partnership with parents)

Autori
Mandarić Vukušić, Anita ; Periš, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih / Macanović, Nebojša - Banja Luka : Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021, 151-161

ISBN
978-99976-934-2-6

Skup
6. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”

Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 10.09.2021. - 11.09.2021

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
autonomija odgojitelja, partnerstvo s roditeljima, profesionalni razvoj
(autonomy of kindergarten teachers, partnership with parents, professional development)

Sažetak
Autonomija odgojitelja je temeljno polazište za razvoj njegovih profesionalnih kompetencija. Utemeljena je na znanju, a razvija se preuzimanjem inicijative za istraživanje i unaprjeđivanje odgojno-obrazovnog procesa. Ona se može ostvariti samo u uvjetima u kojima odgojitelj ima potporu ustanove u svom profesionalnom usavršavanju i izboru tema usavršavanja te mogućnost izbora načina na koji će provoditi aktivnosti u svojoj grupi. U uvjetima u kojima odgojitelj ima odgovornost samostalno donositi profesionalne odluke, moći će prilagoditi odgojno-obrazovni proces potrebama djeteta i u taj proces uključiti sve dionike koji pridonose djetetovom cjelovitom razvoju - posebno njegove roditelje. Izgradnjom kvalitetnih partnerskih odnosa s roditeljima, svi ostvaruju dobrobit: djeca ostvaruju veća razvojna postignuća, roditelji imaju podršku u razvoju roditeljskih kompetencija, a odgojitelji priliku putem povratnih informacija roditelja i djece razvijati svoje profesionalne kompetencije. S ciljem utvrđivanja ostvarenja autonomije odgojitelja i procjene partnerskih odnosa s roditeljima provedeno je anketno ispitivanje u kojem je sudjelovalo 110 odgojitelja. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje profesionalne autonomije u izboru broja i tema stručnog usavršavanja. Odgojitelji koji se stručno usavršavaju i aktivno sudjeluju u radionicama te razmjenjuju znanja i iskustva, kritički razmišljaju o partnerskom odnosu s roditeljima te promišljaju o tome kako taj odnos učiniti kvalitetnijim. Moguće je zaključiti da su autonomija i profesionalni razvoj odgojitelja važni čimbenici u stvaranju partnerskih odnosa s roditeljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Anita Mandarić Vukušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Mandarić Vukušić, Anita; Periš, Josipa
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima // Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021. str. 151-161 doi:10.7251/ZCMZ0121151M (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mandarić Vukušić, A. & Periš, J. (2021) Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima. U: Macanović, N. (ur.)Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih doi:10.7251/ZCMZ0121151M.
@article{article, author = {Mandari\'{c} Vuku\v{s}i\'{c}, Anita and Peri\v{s}, Josipa}, editor = {Macanovi\'{c}, N.}, year = {2021}, pages = {151-161}, DOI = {10.7251/ZCMZ0121151M}, keywords = {autonomija odgojitelja, partnerstvo s roditeljima, profesionalni razvoj}, doi = {10.7251/ZCMZ0121151M}, isbn = {978-99976-934-2-6}, title = {Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima}, keyword = {autonomija odgojitelja, partnerstvo s roditeljima, profesionalni razvoj}, publisher = {Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Mandari\'{c} Vuku\v{s}i\'{c}, Anita and Peri\v{s}, Josipa}, editor = {Macanovi\'{c}, N.}, year = {2021}, pages = {151-161}, DOI = {10.7251/ZCMZ0121151M}, keywords = {autonomy of kindergarten teachers, partnership with parents, professional development}, doi = {10.7251/ZCMZ0121151M}, isbn = {978-99976-934-2-6}, title = {Autonomy of kindergarten teachers and development of partnership with parents}, keyword = {autonomy of kindergarten teachers, partnership with parents, professional development}, publisher = {Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju}, publisherplace = {Banja Luka, Bosna i Hercegovina} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font