Pregled bibliografske jedinice broj: 1146017
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa s roditeljima // Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021. str. 151-161 doi:10.7251/ZCMZ0121151M (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1146017 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autonomija odgojitelja i razvoj partnerskih odnosa
s roditeljima
(Autonomy of kindergarten teachers and development
of partnership with parents)
Autori
Mandarić Vukušić, Anita ; Periš, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unaprjeđenje kvaliteta života djece i mladih
/ Macanović, Nebojša - Banja Luka : Centar Modernih Znanja ; Resursni centar za specijalnu edukaciju, 2021, 151-161
ISBN
978-99976-934-2-6
Skup
6. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomija odgojitelja, partnerstvo s roditeljima, profesionalni razvoj
(autonomy of kindergarten teachers, partnership with parents, professional development)
Sažetak
Autonomija odgojitelja je temeljno polazište za razvoj njegovih profesionalnih kompetencija. Utemeljena je na znanju, a razvija se preuzimanjem inicijative za istraživanje i unaprjeđivanje odgojno-obrazovnog procesa. Ona se može ostvariti samo u uvjetima u kojima odgojitelj ima potporu ustanove u svom profesionalnom usavršavanju i izboru tema usavršavanja te mogućnost izbora načina na koji će provoditi aktivnosti u svojoj grupi. U uvjetima u kojima odgojitelj ima odgovornost samostalno donositi profesionalne odluke, moći će prilagoditi odgojno-obrazovni proces potrebama djeteta i u taj proces uključiti sve dionike koji pridonose djetetovom cjelovitom razvoju - posebno njegove roditelje. Izgradnjom kvalitetnih partnerskih odnosa s roditeljima, svi ostvaruju dobrobit: djeca ostvaruju veća razvojna postignuća, roditelji imaju podršku u razvoju roditeljskih kompetencija, a odgojitelji priliku putem povratnih informacija roditelja i djece razvijati svoje profesionalne kompetencije. S ciljem utvrđivanja ostvarenja autonomije odgojitelja i procjene partnerskih odnosa s roditeljima provedeno je anketno ispitivanje u kojem je sudjelovalo 110 odgojitelja. Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje profesionalne autonomije u izboru broja i tema stručnog usavršavanja. Odgojitelji koji se stručno usavršavaju i aktivno sudjeluju u radionicama te razmjenjuju znanja i iskustva, kritički razmišljaju o partnerskom odnosu s roditeljima te promišljaju o tome kako taj odnos učiniti kvalitetnijim. Moguće je zaključiti da su autonomija i profesionalni razvoj odgojitelja važni čimbenici u stvaranju partnerskih odnosa s roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija