Pregled bibliografske jedinice broj: 1145998
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine zavičajnim igrama
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine zavičajnim igrama // DIJETE I JEZIK DANAS - DIJETE I JEZIČNI IDENTITET, Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet / Bakota, L. ; Karlak, M. (ur.).
Osijek: FOOZOS, 2021. str. 73-92 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1145998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne
baštine zavičajnim igrama
(Connection between linguistic identity and promotion
of cultural heritage through traditional games)
Autori
Borić, Edita ; Zečević, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
DIJETE I JEZIK DANAS - DIJETE I JEZIČNI IDENTITET, Zbornik radova s IX. međunarodnog znanstvenog skupa Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet
/ Bakota, L. ; Karlak, M. - Osijek : FOOZOS, 2021, 73-92
ISBN
978-953-6965-78-6
Skup
9. međunarodni znananstveni skup: Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet = 9th International Scientific Conference: Children and languages today - Children and Linguistic Identity
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.09.2019. - 14.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezični identitet, kulturna baština, nematerijalna baština, tradicionalne igre, zavičajne igre
(cultural heritage, homeland games, intangible heritage, linguistic identity, traditional games)
Sažetak
U današnje vrijeme jezik je posrednik između kulture i naroda. Kulturna baština dio je identiteta svakog naroda. Važno je razumjeti važnost kulturne baštine i povezanost sa suvremenom i odgovornom ulogom svakog pojedinca u njegovanju i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Škola može doprinijeti većoj svijesti o važnosti i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Uloga je škole poticanje učenika na upoznavanje različitih kultura uz očuvanje nacionalnog identiteta, kulture, društvene, moralne i duhovne baštine i jezika. Očuvanje i bilježenje naših spomenika, običaja, tradicija i slično očuvano je iz prošlosti do danas upravo prenošenjem između generacija. Za neke su se pobrinuli instinktivno, koristeći svoj materinski jezik. Kako jezik određuje naš identitet, uloga je materinskog jezika neprocjenjiva jer njime usvajamo svijet oko sebe svim osjetilima. Glavni fokus rada bio je na razumijevanju tradicionalne kulture stvaranja vlastitog i društvenog identiteta te uloge jezika u prenošenju nematerijalne kulturne baštine zavičaja. Naglašene su razlike i sličnosti među starim igrama zavičaja u kojima se iste stare igre igraju u povijesnom i modernom kontekstu. U radu je navedeno 25 starih igara. Prikazana je njihova sličnost i varijacije s obzirom na zavičaj u kojem su se igrale, izvođenje kolektivnih igara koje su se često prenosile s koljena na koljeno, odnosno s generacije na generaciju, i komunikacija kao direktan dječji identitet među igračima. Starim igrama možemo dublje upoznati nematerijalnu i materijalnu baštinu. Načini na koji su ove igre igrane prije mnogo godina igraju se i danas. Neke se od njih igraju na nešto drugačiji način, prilagođene su današnjem dobu. Da bi se tradicionalne igre sačuvale od zaborava, oživljavaju se pomoću dokumentirane predaje. Očuvanjem nematerijalne baštine razvija se osjećaj vrijednosti svojega kraja te njeguju običaji naših starih i njihov način života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek