Pregled bibliografske jedinice broj: 1145661
Ravnatelj u ulozi kreatora suradnje škole i obitelji u školi budućnosti
Ravnatelj u ulozi kreatora suradnje škole i obitelji u školi budućnosti // SaZnanje, 2/2020 (2020), 2; 627-642 (recenziran, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1145661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ravnatelj u ulozi kreatora suradnje škole i obitelji u školi budućnosti
(Director in the role of cooperative school creator and family in the future school)
Autori
Karačić, Marija
Izvornik
SaZnanje (2744-1210) 2/2020
(2020), 2;
627-642
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, stručni
Ključne riječi
škola budućnosti, ravnatelj, suradnja obitelji i škole.
(school of the future, principal, cooperation between family and school.)
Sažetak
Suvremeno društvo, društvo koje uči, društvo znanja, teži sve više inoviranju i usavršavanju svih vidova rada kako bi poboljšalo i olakšalo razvoj i odgoj djece, s ciljem olakšavanja školskog učenja. Vrijeme u kome živimo, informacijsko-komunikacijska tehnologija, jačanje pluralizma, decentralizacija i demokratizacija zahtijevaju od škole budućnosti da svaki učenik maksimalno razvije sve svoje kreativne potencijale. Nova kultura poučavanja i učenja trebala bi pridonijeti razvoju aktivnih i odgovornih pojedinaca koji su otvoreni za promjene, motivirani i osposobljeni za cjeloživotno učenje. Suvremena kriza u društvu, moralna i odgojna, moraju se obuzdati, moraju se vratiti odgojne i duhovne vrijednosti kako bi se spasila djeca i mladež, kao jedini oslonac i garancija budućnosti, jer budućnost počiva na ljudskim odlikama i sposobnostima, što postavlja cilj suvremenoj školi, odgoj sposobnih, očovječenih i moralno odgovornih ljudi. U radu ćemo predstaviti i elaborirati ulogu pojedinih odgojnih faktora u kreiranju škole budućnosti na našim prostorima i usklađivanju njenih zahtjeva sa vremenom u kome će se djeca i mladi odgajati i živjeti. Osnovni cilj je analizirati i predstaviti ulogu i značaj inicijativa i aktivnosti ravnatelja škole na tome polju djelovanja. Budući da su ravnatelji na čelu odgojno-obrazovnih ustanova od njihovih sposobnosti i kompetencija, ovisi cjelokupan rad i njegovi rezultati u odgojno-obrazovnim institucijama. U radu ćemo analizirati poglede znamenitih pedagoških teoretičara i praktičara o ovome pitanju i ponuditi neke ideje koje bi mogle naći svoju primjenu u odgojno-obrazovnom radu u školi budućnosti. Poseban akcent ćemo datiorganiziranju suradnje obitelji i škole i ulozi i značaju ravnatelja u toj suradnji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija