Pregled bibliografske jedinice broj: 1145542
Stavovi studenata o cijepljenju protiv COVID-19: pedagogijska perspektiva
Stavovi studenata o cijepljenju protiv COVID-19: pedagogijska perspektiva, 2021., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1145542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata o cijepljenju protiv COVID-19: pedagogijska perspektiva
(Students´ attitudes towards COVID-19 vaccination: pedagogical perspective)
Autori
Dujmović, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
55
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
cijepljenje ; COVID-19 ; građanska odgovornost ; mediji ; stavovi studenata
(civil responsibility ; COVID 19 ; media ; student attitudes ; vaccination)
Sažetak
Pandemija COVID-a 19 na globalnoj razini je prouzrokovala nezamislive i nesagledive štetne posljedice na razini društva i pojedinca. Različite skupine u svijetu trpe zdravstvene, ekonomske, socijalne i psihološke posljedice ove pandemije. Sveobuhvatnost i intenzitet štetnih utjecaja i posljedica posebno je vidljiv na razini studentske populacije (mladih). Nametnute restrikcije u odgojno-obrazovnome i društvenome pogledu te briga za očuvanje vlastitoga zdravlja i zdravlja drugih postali su snažan izazov s kojim se mladi moraju nositi. U tom smislu, razvoj cjepiva protiv COVID-a 19 pružio je učinkovit alat za kontrolu i zaustavljanje širenja bolesti. Stoga, cilj ovoga rada je bio ispitati stavove studenata o cijepljenju protiv COVID-a 19 iz pedagogijske perspektive. Ispitivanje je provedeno pomoću upitnika, temeljenoga na mješovitoj metodologiji, na uzorku studenata (N=164) s različitih područja unutar Republike Hrvatske. Rezultati su pokazali da studenti, koji su se cijepili ili iskazuju namjeru cijepljenja, kao glavne razloge navode osobnu zaštitu i zaštitu bližnjih i rizičnih u široj zajednici, ali i želju za povratkom u način života prije izbijanja pandemije. Također, ispitivanje građanske odgovornosti studenata pokazalo je da studenti imaju relativno visoku razinu odgovornosti, a utvrđena je i pozitivna korelacija između doživljavanja cijepljenje kao izraza građanske odgovornosti i razumijevanja važnosti cijepljenja u zaustavljanju širenja bolesti i konačnom prestanku pandemije. Uz navedeno, analizom rezultata nije utvrđena statistički značajna razina korelacije između utjecaja medija i medijskoga izvještavanja i stavova studenata o različitim aspektima cijepljenja i razlozima za cijepljenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu