Pregled bibliografske jedinice broj: 1145415
KURIKULUM RAZREDNE NASTAVE WALDORFSKE ŠKOLE
KURIKULUM RAZREDNE NASTAVE WALDORFSKE ŠKOLE, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1145415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KURIKULUM RAZREDNE NASTAVE WALDORFSKE ŠKOLE
(WALDORF CURRICULUM FOR 1st-4th GRADE)
Autori
Tomić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
15.09
Godina
2021
Stranica
87
Mentor
Vrcelj Sofija
Ključne riječi
kurikulum, waldorfska pedagogija, Rudolf Steiner, odgoj, razredna nastava
(curriculum, Waldorf pedagogy, Rudolf Steiner, education, classroom teaching)
Sažetak
Waldorfska pedagogija je alternativna pedagogija koja se bazira na holističkom pristupu odgoju i obrazovanju te antropozofiji kao filozofskoj podlozi. Utemeljitelj waldorfske pedagogije, Rudolf Steiner, predložio je da kurikulum prema kojem se radi u waldorfskim školama diljem svijeta bude spiralni te da prati razvojne faze djeteta. Kurikulum waldorfske škole zasniva se na epohalnoj nastavi, te u učenički život unosi, uz osnovne predmete, i posebitosti poput nastave euritmije, ručnog rada, drvodjelstva i vrtlarenja. Odgoj i obrazovanje u waldorfskoj školi za cilj ima pripremu učenika za samostalno i svrhovito djelovanje i funkcioniranje u današnjem svijetu, kao i dobivanje spoznaje o životu i ljudima. Prema razvojnoj psihologiji, rane osnovnoškolske godine su vrijeme kada učenici učiteljev autoritet prihvaćaju bez razmišljanja, te su tada oni najpodložniji utjecaju i oblikovanju od strane škole. Kurikulum waldorfske škole osmišljen je na način da učitelj ima slobodu svojom originalnošću i autentičnosti utjecati na učenike na način da im služi kao primjer onoga poželjnoga i dobroga. Nastava nižih razreda waldorfske škole temelji se na pružanju temeljnih znanja i odgovaranju na egzistencijalne potrebe učenika u određenoj razvojnoj fazi te stvaranju kohezije unutar razredne zajednice putem grupnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija