Pregled bibliografske jedinice broj: 1144841
Motoričke sposobnosti studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Motoričke sposobnosti studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, 2021., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1144841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motoričke sposobnosti studenata ranog i
predškolskog odgoja i obrazovanja
(Motor abilities of early and preschool education
students)
Autori
Jurić, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2021
Stranica
30
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
studenti ; visokoškolsko obrazovanje ; motoričke sposobnosti ; ravnoteža
(students ; higher education ; motor skills ; balance)
Sažetak
Glavni cilj ovog istraživanja je bio utvrditi motoričke sposobnosti studenata Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Sveučilišta u Zagrebu te razlike između skupina. Provedeno je uz pomoć anonimnog anketnog upitnika. Ukupni uzorak je činilo 55 studenata od kojih je 29 sa 1. godine preddiplomskog studija i 26 sa 1. godine diplomskog studija. Uzorak varijababli sastojao se od 5 testova za procjenu motoričkih sposobnosti (podizanje trupa, leđnjaci i jumping jacks u 60 minuta, skok u dalj s mjesta, pretklon trupa raznožno i stajanje na jednoj nozi u usponu na prstima) i jednog pitanja otvorenog tipa za procjenu zadovoljstva riješenih testova. Izračunata je deskriptivna statistika na temelju prikupljenih podataka, te je korišten t-test za utvrđivanje razlika između dviju skupina studenata. Dobiveni podaci pokazuju statistički značajnu razliku samo u testu ravnoteže stajanje na jednoj nozi u usponu na prstima. Studenti sa diplomskog studija ostvaruju 3 puta veći maksimalni rezultat. Važno je naglasiti kako su studenti ocjenjujući zadovoljstvo odrađenim testovima dali do znanja kako su svijesni potrebe za poboljšanjem svojih motoričkih sposobnosti. Rezultati pokazuju kako je velika raspršenost podataka u svim mjerenjima što dokazuje na velike razlike između motoričkih sposobnosti studenata u svim testovima. Tjelesno vježbanje ima pozitivan učinak na psihičko i fizičko zdravlje čovjeka te smanjenje stresa koje je izraženo već u studentskoj dobi. Važno je poticati ih još u visokoškolskom obrazovanju kako bi usvojili zdrave navike i održali razinu motoričke sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti