Pregled bibliografske jedinice broj: 1144833
Utjecaj stanja uhranjenosti na koordinaciju i ravnotežu djece predškolske dobi
Utjecaj stanja uhranjenosti na koordinaciju i ravnotežu djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1144833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stanja uhranjenosti na koordinaciju i
ravnotežu djece predškolske dobi
(The influence of nutritional status on the
coordination and balance of preschool children)
Autori
Jurkin, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
37
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
motoričke sposobnosti ; deskriptivna statistika ; tjelesna aktivnost ; pravilna prehrana
(motor skills ; descriptive statistics ; physical activity ; proper nutrition)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi utjecaj stanja uhranjenosti na koordinaciju i ravnotežu djece predškolske dobi. Uzorak ispitanika se sastojao od 28 djece, u dobi od 4-6 godina, a istraživanje je provedeno u zagrebačkom dječjem vrtiću. Uzorak varijabli činile su tjelesna visina i tjelesna masa, pomoću kojih je izračunat indeks tjelesne mase (ITM). Testovi koji su korišteni za provjeru motoričkih sposobnosti su: stajanje na kocki, poligon natraške, krug četveronoške i stajanje na suženoj površini. Testom stajanjem na kocki i stajanjem na suženoj površini provjerena je motorička sposobnost ravnoteža, dok je poligonom natraške i krugom četveronoške provjerena koordinacija. Podaci su statistički obrađeni, te su prikazani deskriptivni parametri: broj sudionika, srednja vrijednost, minimalna vrijednost, maksimalna vrijednost i standardna devijacija. Regresijskom analizom testiran je utjecaj stanja uhranjenosti na motoričke sposobnosti. Nakon dobivenih rezultata, može se zaključiti kako je vrlo važno osvijestiti roditelje, ali i djecu o važnosti svakodnevne tjelesne aktivnosti, njenim pozitivnim doprinosima zdravlju, o važnosti unosa zdrave i pravilne prehrane, te stvaranja poticajnih uvjeta, kako bi djeca bila što motiviranija za izvođenje određenih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti