Pregled bibliografske jedinice broj: 1144302
Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive
Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21 (2019), 1; 61-78 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1144302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Orijentacijsko trčanje u funkciji
interdisciplinarnosti u nastavi:
stanje i perspektive
(Orienteering as a Means of Promoting Cross - Curricular Teaching: Status and Perspectives)
Autori
Lorger, Marija , Braičić, Zdenko
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 21
(2019), 1;
61-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
geografija, korelacija, orijentacija, rad izvan učionice, Tjelesna i zdravstvena kltura
(correlation, Geography, orienteering, out - of- classroom teaching, Physical Education)
Sažetak
Orijentaciju kao sportsko-natjecateljsku, rekreacijsku ili edukacijsku aktivnost sve učestalije provode različite sportske udruge, planinari i drugi rekreativci. U njezinu provođenju sudjeluju i učitelji i nastavnici u školama, naročito u onima koje su uključene u GLOBE program. Cilj rada bio je ispitati uključenost orijentacijskog trčanja ili nekih njegovih sadržaja u programe rada škola i predmeta u višim razredima osnovne škole i u srednjim školama u Republici Hrvatskoj, kao i moguću ulogu orijentacijskog trčanja u poticanju interdisciplinarnosti u nastavi. Zbog želje za upotpunjavanjem nastavnih metoda i oblika rada većom količinom rada izvan učionice, svrha rada jest pridonijeti oblikovanju argumentiranog zahtjeva za ugrađivanjem orijentacijskog trčanja u kurikul osnovne škole u Hrvatskoj. Budući da je orijentacijsko trčanje naročito značajno s gledišta nastave Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture, radi identificiranja njihovih korelacijskih veza analizirani su postojeći nastavni programi dvaju predmeta. U radu se iznose i rezultati istraživanja provedenog 2017. i 2018. godine na uzorku od 146 učitelja i nastavnika Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture iz Hrvatske. Rezultati ukazuju na to da su učitelji upoznati s tom aktivnošću pa iako prepoznaju njezin potencijal u smislu želje za njezinom ugradnjom u planove i programe rada, kao i doprinos međupredmetnoj korelaciji, sadržaji orijentacijskog trčanja vrlo se rijetko ili uopće ne provode u osnovnim, a još manje u srednjim školama. Rezultati ovog istraživanja također su ukazali na nedostatak kompetencija učitelja i nastavnika i njihovo nesnalaženje u tom području.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus