Pregled bibliografske jedinice broj: 1144289
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija // 7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka / Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 31-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1144289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih
čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata
učiteljskih studija
(Contribution of Emotional Competence and
Sociodemographic Factors to Intercultural Sensitivity
of Teacher Education Students)
Autori
Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka
/ Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 31-32
ISBN
978-953-331-324-5
Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine = Global Changes in Education and Heritage Preservation
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti učiteljskih studija ; interkulturna osjetljivost ; emocije ; emocionalna kompetencija ; sociodemografski čimbenici
(teacher education students ; intercultural sensitivity ; emotions ; emotional competence ; sociodemographic factors)
Sažetak
U akademskoj 2020./2021. godini među 139 studenata Odjela za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru te Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru provedeno je istraživanje povezanosti interkulturne osjetljivosti, emocionalne kompetencije i nekih sociodemografskih varijabli. Istraživanje je pokazalo da su studenti učiteljskih studija Sveučilišta u Zadru iznadprosječno emocionalno kompetentni u sve tri kategorije mjerenja (sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama) te imaju iznadprosječno razvijenu interkulturnu osjetljivost. Istraživanjem je utvrđeno i da postoji značajna pozitivna povezanost između interkulturne osjetljivosti i sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Također pokazalo se i da postoji niska, ali značajna negativna povezanost između sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i sudjelovanja u studentskim i učeničkim razmjenama te niska do umjerena pozitivna povezanost između sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, interkulturne osjetljivosti i godine studija. Od ostalih povezanosti ističe se niska, ali značajna pozitivna povezanost između pohađanja edukacija o emocionalnoj pismenosti u osnovnoj i/ili srednjoj školi i sudjelovanju na učeničkim i studentskim razmjenama te niska, ali značajna negativna povezanost između etničkog sastava obitelji te sudjelovanja na studentskim i učeničkim razmjenama. Na koncu je multivarijantnom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno da godina studija, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama kao prediktori značajno doprinose razini interkulturne osjetljivosti kao kriteriju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru