Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1144289

Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija


Jurković, Denis; Nikčević-Milković, Anela
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija // 7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka / Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 31-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1144289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija
(Contribution of Emotional Competence and Sociodemographic Factors to Intercultural Sensitivity of Teacher Education Students)

Autori
Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka / Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 31-32

ISBN
978-953-331-324-5

Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine = Global Changes in Education and Heritage Preservation

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
studenti učiteljskih studija ; interkulturna osjetljivost ; emocije ; emocionalna kompetencija ; sociodemografski čimbenici
(teacher education students ; intercultural sensitivity ; emotions ; emotional competence ; sociodemographic factors)

Sažetak
U akademskoj 2020./2021. godini među 139 studenata Odjela za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru te Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru provedeno je istraživanje povezanosti interkulturne osjetljivosti, emocionalne kompetencije i nekih sociodemografskih varijabli. Istraživanje je pokazalo da su studenti učiteljskih studija Sveučilišta u Zadru iznadprosječno emocionalno kompetentni u sve tri kategorije mjerenja (sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama) te imaju iznadprosječno razvijenu interkulturnu osjetljivost. Istraživanjem je utvrđeno i da postoji značajna pozitivna povezanost između interkulturne osjetljivosti i sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Također pokazalo se i da postoji niska, ali značajna negativna povezanost između sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija i sudjelovanja u studentskim i učeničkim razmjenama te niska do umjerena pozitivna povezanost između sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, interkulturne osjetljivosti i godine studija. Od ostalih povezanosti ističe se niska, ali značajna pozitivna povezanost između pohađanja edukacija o emocionalnoj pismenosti u osnovnoj i/ili srednjoj školi i sudjelovanju na učeničkim i studentskim razmjenama te niska, ali značajna negativna povezanost između etničkog sastava obitelji te sudjelovanja na studentskim i učeničkim razmjenama. Na koncu je multivarijantnom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno da godina studija, sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija te sposobnost regulacije i upravljanja emocijama kao prediktori značajno doprinose razini interkulturne osjetljivosti kao kriteriju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Jurković, Denis; Nikčević-Milković, Anela
Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija // 7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka / Jurković, Denis ; Nikčević-Milković, Anela (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 31-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jurković, D. & Nikčević-Milković, A. (2021) Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih čimbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata učiteljskih studija. U: 7. Dani Šime i Ante Starčevića - Knjižica sažetaka.
@article{article, author = {Jurkovi\'{c}, Denis and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2021}, pages = {31-32}, keywords = {studenti u\v{c}iteljskih studija, interkulturna osjetljivost, emocije, emocionalna kompetencija, sociodemografski \v{c}imbenici}, isbn = {978-953-331-324-5}, title = {Doprinos emocionalne kompetencije i sociodemografskih \v{c}imbenika interkulturnoj osjetljivosti studenata u\v{c}iteljskih studija}, keyword = {studenti u\v{c}iteljskih studija, interkulturna osjetljivost, emocije, emocionalna kompetencija, sociodemografski \v{c}imbenici}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jurkovi\'{c}, Denis and Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2021}, pages = {31-32}, keywords = {teacher education students, intercultural sensitivity, emotions, emotional competence, sociodemographic factors}, isbn = {978-953-331-324-5}, title = {Contribution of Emotional Competence and Sociodemographic Factors to Intercultural Sensitivity of Teacher Education Students}, keyword = {teacher education students, intercultural sensitivity, emotions, emotional competence, sociodemographic factors}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font