Pregled bibliografske jedinice broj: 1144219
Iskustva nakon waldorfske škole: studija slučaja jedne obitelji
Iskustva nakon waldorfske škole: studija slučaja jedne obitelji, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1144219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva nakon waldorfske škole: studija slučaja jedne obitelji
(Experiences after Waldorf school: Case study of one family)
Autori
Herenčić, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
59
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
waldorfska škola, državne škole, organizacija nastave, nastavni predmeti, euritmija, kvalitativno istraživanje
(Waldorf school, public schools, teaching organization, subjects, eurythmy, qualitative research)
Sažetak
Škola je mjesto odrastanja i učenja te pripremanja za samostalni život. Škola kao zajednica može na različite načine utjecati na nečije djetinjstvo, ali i na cjelokupni život. Neki ljudi se s radošću, veseljem i nostalgijom prisjećaju školskih dana dok drugi više vole odrastao život. Bitna je razlika između državne i privatne alternativne škole, kao što je Waldorfska škola, u načinu podučavanja, odgoja, socijalnih odnosa, ali naposljetku i utjecaja na daljnji život. U ovom radu bit će riječ upravo o tome. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio uvodi u antropozofiju kao duhovnu znanost, prikazuje razlike u temperamentima te važnost poznavanja istih za pristupačniju i kvalitetniju nastavu. Također navodi i objašnjava razlike državne i waldorfske škole u organizaciji nastave, vrste nastavnih predmeta i podučavanja istih te vrste vrednovanja i ocjenjivanja. Empirijski dio sastavljen je od kvalitativnog istraživanja koji je za cilj imao predočiti iskustva i prilagodbe nakon pohađanja waldorfske škole. Studijom slučaja proučavala se jedna obitelj te je sudjelovalo četiri sudionika. Svi sudionici pohađali su waldorfsku školu u Zagrebu najmanje četiri godine. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuom koji se sastojao od dvadeset i devet pitanja. Nakon prikazanih pitanja i odgovora sudionika zaključeno je kako sudionici imaju različita iskustva pohađanja waldorfske škole i prilagodbe na državnu školu. Iskustva prilagodbe su ista ili slična u prilagodbi na udžbenike, slobodno vrijeme, blizinu škole, socijalne odnose s ostalom djecom i profesorima. Sudionici imaju slična mišljenja za prednosti i nedostatke državne i waldorfske škole, a različitog su razmišljanja treba li uvesti ručni rad u državne škole, upisu vlastite djece u waldorfsku školu, učenje po epohama i dr. Nakon rezultata i rasprave donesen je zaključak rada o iskustvu nakon waldorfske škole u kojem je potvrđeno kako se alternativna waldorfska i državna škola znatno razlikuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)