Pregled bibliografske jedinice broj: 1144218
Kvaliteta života djece s intelektualnim teškoćama - studija slučaja dječaka s Down sindromom
Kvaliteta života djece s intelektualnim teškoćama - studija slučaja dječaka s Down sindromom // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbronik / Nikolić, Milena ; Vantić Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2021. str. 615-623 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1144218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta života djece s intelektualnim teškoćama
- studija slučaja dječaka s Down sindromom
(Quality of life of children with intellectual
disabilities - a case study of a boy with Down
syndrome)
Autori
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Karaman, Patricija ; Sabolić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbronik
/ Nikolić, Milena ; Vantić Tanjić, Medina - Tuzla, 2021, 615-623
Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Down sindrom ; kvaliteta života djece s intelektualnim teškoćama ; inkluzija
(: Down syndrome ; quality of life of children with intellectual disabilities ; inclusion)
Sažetak
U radu je prikazana studija slučaja tinejdžera s Down sindromom. U uvodnom dijelu opisane su neke od karakteristika Down sindroma kao genetskog poremećaja, te izazove s kojima se osobe s Down sindromom susreću u svakodnevnom životu. Uvodni dio opisuje i kvalitetu života djece s intelektualnim teškoćama - njihovu uključenost u odgoj i obrazovanje te slobodne aktivnosti. Ova studija daje uvid u kvalitetu života mlade osobe s Down sindromom iz perspektive dječaka s Down sindromom. Kako bi studija slučaja bila reprezentativnija, te dala uvid u kvalitetu života mladih s Down sindromom iz perspektive dječaka s ovim genetskim poremećajem, stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskog profila odradio je intervju s dječakom. Intervju je sniman uz suglasnost dječaka i njegovih roditelja. Dječak tijekom intervjua govori o svojim svakodnevnim životnim situacijama. U radu je prikazana važnost socijalnog uključivanja djece s intelektualnim teškoćama u svrsishodne životne aktivnosti. Dječak opisuje svoje kompetencije uz naglasak na podršku koju je dobivao i koju još dobiva u udruzi, školi, obitelji. Kvaliteta života djece i osoba s Down sindromom ovisi o inkluzivno osjetljivoj sredini, odnosno društvu. U ovom radu opisani su rezultati koje je dječak s Down sindromom postigao i o kojima rado govori – javni nastup, prijateljstvo, uspjeh u likovnom izričaju. Ovom studijom slučaja naglašen je značaj inkluzivnog okružja koje kao takvo utječe na razvoj svih potencijala djeteta s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti