Pregled bibliografske jedinice broj: 1144216
Nastavni predmet domaćinstvo: kurikulumska obilježja, (inter)nacionalna povijest i mogućnosti implementacije u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske
Nastavni predmet domaćinstvo: kurikulumska obilježja, (inter)nacionalna povijest i mogućnosti implementacije u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1144216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavni predmet domaćinstvo: kurikulumska obilježja, (inter)nacionalna povijest i mogućnosti implementacije u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske
(Domestic science as a subject: Curriculum, (inter)national history and the possibility of its implementation in the primary school system in Croatia)
Autori
Živko, Patricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
58
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
osnovno obrazovanje, životno-praktične vještine, Domaćinstvo u školi, učenje za život
(primary education, life skills, Domestic science at school, learning for life)
Sažetak
U odgojno-obrazovnom sustavu koji suviše ističe proces poučavanja, a ne uvažava učenje u nastavi nije moguće ostvariti zahtjeve suvremenog obrazovanja. Budući da je stjecanje životno-praktičnih vještina jedan od načina ujedinjavanja teorije i prakse, ovim istraživanjem nastojalo se je istražiti konkretne stavove učitelja i budućih učitelja o implementaciji nastavnog predmeta Domaćinstvo u suvremeno osnovno obrazovanje Republike Hrvatske. Željelo se je usporediti mišljenja učiteljice razredne nastave, s iskustvom održavanja nastave Domaćinstva u školi, s mišljenjima budućih učitelja koji će imati priliku u svoju nastavu uvesti nastavni predmet u okviru kojeg učenici uče, ne samo za ocjene, već za život. U istraživanju su sudjelovali studenti Učiteljskog fakulteta u Čakovcu, ispitani putem anonimne ankete, te učiteljica osnovne škole s područja ruralne sredine koja je sudjelovala u intervjuu. Nakon provedenog istraživanja uvidjele su se sličnosti u razmišljanjima učiteljice i budućih učitelja o pozitivnim učincima nastave Domaćinstva na učenike te potrebi za uvođenjem tog predmeta u osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Tek nekoliko studenata razilazi se u mišljenjima s učiteljicom i većinom ispitanih studenata. Oni smatraju da je Domaćinstvo aktivnost koju bi radije odabrale djevojčice te da bi ovaj nastavni predmet bio samo dodatan napor i obaveza učenicima. Svjesni toga da stereotipi o muškim i ženskim poslovima još uvijek nisu posve istrijebljeni iz našeg društva, ipak se nadamo promjenama koje generacije mladih ljudi mogu pokrenuti. Važno je da budući učitelji teže ispravnom odgoju i obrazovanju naših najmlađih kako bi spremno i sigurno kročili u odrasli svijet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)