Pregled bibliografske jedinice broj: 1144214
Didaktički principi: obilježja, povijest, implikacije i recentni trendovi
Didaktički principi: obilježja, povijest, implikacije i recentni trendovi, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1144214 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički principi: obilježja, povijest, implikacije i recentni trendovi
(Didactic principles: features, history, implications and recent trends)
Autori
Andrić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
42
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
didaktika, didaktički principi, nastava, nastavni sadržaj
(didactics, didactic principles, teaching, teaching content)
Sažetak
Didaktički principi su glavne smjernice za provođenje kvalitetne nastave. Ne mogu se izdvojiti najbitniji didaktički principi, nego svaki učitelj zasebno bira, daje određenu važnost i provodi te principe u svom nastavnom radu. U ovom radu objasnit ću što su to didaktički principi i kako ih realizirati u nastavi prilikom obrade nastavnog sadržaja. Upoznat će se pojam i definicija didaktike te njen razvoj kroz povijest, filozofi i pedagozi kao glavni predstavnici kao što su Wolfgang R. Ratke, Johann Amos Comenius – Komensky, John Lock, Immanuel Kant i drugi te njihov značaj i doprinos didaktici te će se tako doći do samog nastanka didaktičkih principa gdje posebnu ulogu ima Komensky, a bit će navedeni i njegovi, možemo reći prvi, didaktički principi. Također, spomenuti će se i suvremeno definiranje i sama definicija didaktičkih principa i njihova obilježja. Nabrojat će se osnovni didaktički principi kojih je osam i didaktička načela kojih je četiri, što zajedno čine ukupno dvanaest principa te će biti dodatno objašnjena i potkrijepljena primjerima koja služe u samoj praksi. Usto, bit će riječi i o implikacijama tih principa, tj. rezultatima koji su dobiveni provođenjem samih principa u nastavi i recentnim trendovima. Didaktički principi nabrojani u ovome radu nisu jedini didaktički principi koji postoje i koji se koriste, ali su zasigurno dobri temelji i služe za kombinaciju s novim principima. Važan značaj pridodaje se suprotnosti principa jer jedino u toj suprotnosti oni mogu idealno funkcionirati. Korištenjem jednog didaktičkog principa povlači i druge didaktičke principe jer su svi međusobno povezani i tako čine idealne upute za vođenje nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)