Pregled bibliografske jedinice broj: 1143991
Stručna praksa kao okvir za stjecanje kompetencija u obrazovanju: Primjer učenika i studenata koji su sudjelovali u programu Erasmus+
Stručna praksa kao okvir za stjecanje kompetencija u obrazovanju: Primjer učenika i studenata koji su sudjelovali u programu Erasmus+, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu / Odsjek za sociologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1143991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručna praksa kao okvir za stjecanje kompetencija
u obrazovanju: Primjer učenika i studenata koji su
sudjelovali u programu Erasmus+
(Professional Practice as a Framework for
Competence
Development in Education: Analysis of Pupil and
Student Participation in the Erasmus+ Programme)
Autori
Degač, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu / Odsjek za sociologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
24.10
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Vukelić, Anton
Ključne riječi
stručna praksa, visoko obrazovanje, kompetencije, mobilnost, Erasmus+
(traineeship, higher education, competences, mobility, Erasmus+)
Sažetak
Rad je podijeljen u dvije cjeline od kojih se prva odnosi na teorijsku raspravu o ulozi stručne prakse u visokom obrazovanju s ciljem razvoja kompetencija i povećanjem zapošljivosti imajući u vidu poseban oblik stručne prakse koja se odvija u inozemstvu. Drugi se dio rada temelji na sekundarnoj analizi podataka iz anketa učenika i studenata koji su sudjelovali u programa Erasmus+ od 2014. godine do lipnja 2018. godine (N=10.157). U teorijskom dijelu ispitana je uloga i važnost stručne prakse u visokom obrazovanju te su prikazani recentni podaci o zastupljenosti stručne prakse u Hrvatskoj (Botrić, 2017). Okvir za ispitivanje stručne prakse u međunarodnom kontekstu temeljio na istraživanjima o učinku međunarodnih programa mobilnosti na individualnu razinu. Prilikom analize pristupa kompetencijama, odabran je holistički model kojim se adresira cjelovita osoba, no nije utvrđena suglasnost između različitih pristupa određivanja tipova kompetencija i mjerenja kompetencija. U empirijskom dijelu rada ustanovili smo kako su učenici koji su sudjelovali u programu Erasmus+ postigli više rezultate na aditivnoj skali kompetencija od studenata, dok studenti na stručnoj praksi postigli su više rezultate od studenata koji su otišli na studij u inozemstvo. Studenti na stručnoj praksi na preddiplomskoj razini nešto su pozitivnije procijenili razvoj kompetencija od studenata na diplomskoj razini. Statistički značajna povezanost ustanovljena je između rezultata na aditivnoj skali kompetencija i zadovoljstva mentorstvom te između rezultata na aditivnoj skali kompetencija i procjena poslovnih mogućnosti. Za studente na stručnoj praksi razlike se nisu pokazale značajnim prema spolu, studijskom području i tipu organizacije primateljice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb