Pregled bibliografske jedinice broj: 1143887
UČINCI PRIMJENE MONTESSORI PRIPREMLJENOG OKRUŽENJA U PROCESU NORMALIZACIJE DETETA SA DISPRAKSIJOM
UČINCI PRIMJENE MONTESSORI PRIPREMLJENOG OKRUŽENJA U PROCESU NORMALIZACIJE DETETA SA DISPRAKSIJOM // KRUGOVI detinjstva:časopis za multidisciplinarna istraživanja detinjstva, 8 (2020), 2; 51-66 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1143887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UČINCI PRIMJENE MONTESSORI PRIPREMLJENOG
OKRUŽENJA U PROCESU NORMALIZACIJE DETETA SA
DISPRAKSIJOM
(EFFECTS OF APPLYING MONTESSORI PREPARED
ENVIRONMENTS IN THE PROCESS OF NORMALIZATION OF CHILDREN WITH
DISPRAXIA)
Autori
Jagnjić, Narcisa
Izvornik
KRUGOVI detinjstva:časopis za multidisciplinarna istraživanja detinjstva (2334-7732) 8
(2020), 2;
51-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
dispraksija, Montessori pedagogija, normalizacija, pripremljena okolina.
(dyspraxia, Montessori pedagogy, normalization, prepared environment)
Sažetak
Sažetak: Dispraksija je defnirana kao razvojna motorička poteškoća uzrokovana percepcijskim poteškoćama. Nezrelost mozga rezultira time da se poruke iz mozga ne prenose pravilno u tijelo. U različitim stupnjevima pogađa najmanje 2% stanovništva, gdje su dječaci identifcirani četiri puta češće od djevojčica. Ne postoji lijek, niti se temeljni mehanizmi mogu jasno razumjeti. Djeca koja imaju dispraksiju mogu imati niz nedostataka u učenju (teškoće pri pisanju, čitanju i crtanju). U radu je prikazana studija slučaja djevojčice s razvojnom dispraksijom te učinak Montessori programa na razvojnu teškoću. Radom se želi ustvrditi utjecaj Montessori okruženja na poboljšanje spoznajnih, motoričkih, socio-emocionalnih i komunikacijskih područja djeteta s ciljanim Montessori vježbama i priborom. Metode prikupljanja podataka medicinske dokumentacije, socijalne anamneze, pedagoških zabilješki odgojiteljica, sustavno promatranje i praćenje djevojčice od samog početka dolaska u Montessori program te slobodnih razgovora s roditeljima omogućilo je kreiranje individualiziranog programa koji je potaknuo proces „normalizacije” kod djevojčice. Dobro pripremljena Montessori okolina olakšava proces normalizacije koja se odnosi na razvoj koncentracije, koordinacije i neovisnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski