Pregled bibliografske jedinice broj: 1143785
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata učiteljskog studija
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata učiteljskog studija // Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 40-41 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1143785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena socijalnih kompetencija studenata
učiteljskog studija
(Teacher education students' self-assessment of
social competence)
Autori
Ćurić, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica znanstvenih sažetaka
/ Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 40-41
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
stavovi, studenti, učitelji, socijalne kompetencije, održivi razvoj
(attitudes, teachers, students, social competencies, sustainable development)
Sažetak
Stručnost učitelja ogleda se u posjedovanju i praktičnoj primjeni općih i specifičnih znanja, vještina i stavova, odnosno posjedovanjem općih i specifičnih kompetencija. Socijalno kompetentno ponašanje dovodi do interesa svih strana, a karakterizira ga činjenica da osoba istodobno postiže vlastite ciljeve i poštuje interese drugih ljudi. Socijalna kompetencija važan ishod koji se njeguje praksom odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, jer se procesima socijalnog učenja pridonosi stvarnim promjenama. Održivi razvoj označava razvojne procese koji kombiniraju ekonomsku i socijalnu dobrobit i učinkovitost s ekološkom otpornošću i zdravljem, kako ovdje i sada, tako i drugdje, i u budućnosti. Cilj je istraživanja bio ispitati studentske samoprocjene osobne socijalne kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 127 studenata Učiteljskog fakulteta, Sveučilišta u Rijeci. Konstruirana je Skala samoprocjene socijalnih kompetencija u kontekstu održivog razvoja. Analizom skale utvrđena su tri faktora – usmjerenost na cilj, samoizražavanje i globalne kompetencije. Rezultati istraživanja ukazuju na zadovoljavajuću primjenjivost konstruiranih skala, ali kako je riječ o preliminarnom istraživanju ove zaključke treba iznijeti s oprezom. Utvrđena je umjerena do visoka samoprocjena studentskih socijalnih kompetencija. Promatramo li odgovore studenata prema dobivenim faktorima vidljivo je da je procjena nešto manja na trećem faktoru, globalnih kompetencija. Iako rezultati nisu zabrinjavajući, ukazuju na potrebu obogaćivanja interpersonalnih vještina budućih učitelja kako bi njihova sigurnost u vlastitu izvedbu bila veća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Profili:
ANTONIA ĆURIĆ
(autor)