Pregled bibliografske jedinice broj: 1143717
Samoprocjena i stjecanje kompetencija školskih pedagoga za savjetodavni rad s učenicima
Samoprocjena i stjecanje kompetencija školskih pedagoga za savjetodavni rad s učenicima, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1143717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena i stjecanje kompetencija školskih
pedagoga za savjetodavni rad s učenicima
(SELF-ASSESSMENT AND ACQUISITION COMPETENCIES OF
SCHOOL PEDAGOGUE FOR COUNSELING WORK WITH PUPILS)
Autori
Ružić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
12.09
Godina
2019
Stranica
95
Mentor
Vrcelj, Sofija
Ključne riječi
školski pedagog, savjetodavni rad s učenicima, kompetencije, različiti oblici obrazovanja
(school pedagouge, counseling work with pupils, competences, different forms of education)
Sažetak
Od pedagoga kao najšire profiliranog stručnog suradnika očekuje se posjedovanje velikog broja kompetencija koje stječe kroz različite oblike obrazovanja. U fokusu ovog istraživačkog rada nalaze se kompetencije školskog pedagoga za provođenje savjetodavnog rada s učenicima. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi samoprocjenu školskih pedagoga o posjedovanju kompetencija potrebnih za provođenje savjetodavnog rada s učenicima. Također, cilj je bio utvrditi doprinos visokoškolskog obrazovanja, stručnog usavršavanja, te neformalnog i informalnog obrazovanja u stjecanje spomenutih kompetencija. U istraživanju je sudjelovalo 45 pedagoga osnovnih i srednjih škola s područja Istarske, Primorsko-goranske i Ličko-senjske županije. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika. Rezultati istraživanja pokazali su da su ispitanici procijenili posjedovanje potrebnih kompetencija za provođenje savjetodavnog rada s učenicima kao osrednje. Nadalje, rezultati su pokazali da visokoškolsko obrazovanje i stručno usavršavanje osrednje doprinose stjecanju kompetencija za provođenje savjetodavnog rada s učenicima, dok neformalno i informalno obrazovanje dosta doprinose stjecanju spomenutih kompetencija. Od svih navedenih oblika obrazovanja stjecanju kompetencija za savjetodavni rad s učenicima najviše je doprinijelo informalno obrazovanje, zatim neformalno obrazovanje, te stručno usavršavanje i visokoškolsko obrazovanje. Rezultati ovog istraživanja ukazali su na potrebu za revidiranjem studijskih programa pedagogije, programa stručnih usavršavanja i ponude neformalnog obrazovanja, kao i na potrebu za razradom zakonskog okvira za stjecanje kvalifikacija stečenih putem informalnog i neformalnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija