Pregled bibliografske jedinice broj: 1143634
Virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost (AR) i mješovita stvarnost (MR)
Virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost (AR) i mješovita stvarnost (MR), 2021., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1143634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Virtualna stvarnost (VR), proširena stvarnost
(AR) i mješovita stvarnost (MR)
(Virtual reality (VR), augmented reality
(AR) and mixed reality (MR))
Autori
Piljagić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
28
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
virtualna stvarnost, proširena stvarnost, mješovita stvarnost, tehnologija
(virtual reality, augmented reality, mixed reality, technology)
Sažetak
Virtualna stvarnost (VR) obećavajuća je tehnologija koja se čini da će nam promijeniti živote za razliku od bilo koje druge. Umjetno stimulirajući naša osjetila, naša tijela postaju prevarena i pritom moraju prihvatiti drugu verziju stvarnosti. VR je poput budnog sanjarenja koji bi nas mogao odvesti dvjesto pedeset milijuna godina unazad i omogućiti nam šetnju s dinosaurima u vrijeme Mezozoika ili nas odvesti na drugi kraj svemira kako bi iz prve ruke svjedočili gašenju starih zvijezda ili rađanju novih galaksija. Od slika preko filmova do video igara VR se sve više počinje implementirati u našu svakodnevicu. Ona bi nam čak i mogla omogućiti druženje s ljudima unutar novih svjetova, koji bi mogli biti stvarni ili umjetni. Uzbuđenje često daleko premašuje isporučena VR iskustava koja mu odgovaraju, posebno za ljude bez pristupa skupoj laboratorijskoj opremi, stoga se može reći da omjer očekivanog i ispunjenog više ide u korist očekivanjima, nego ispunjenju svoje zadaće. Najnovije tehnološke komponente, koje uglavnom proizlaze iz industrije pametnih telefona, omogućile su prijenosnu cijenu visoke rezolucije te niske cijene VR naočala (headset-a), za pružanje uvjerljivih VR iskustava. Od 2014. godine nadalje mobiliziraju se vodeće tehnološke tvrtke da ulože milijarde dolara u rast i napredak dotadašnjih VR-a koji uključuju umjetnost, komunikaciju, zabavu i poboljšani rad u područjima produktivnosti i društvenoj interakciji. U isto vrijeme nova generacija tehnologa ulazi na teren sa svježim idejama. Zajednice proizvođača kao što su raznoliki brendovi u automobilskoj industriji, zajedno sa studentima diljem svijeta, uzbuđeno slijede ovaj brzi napredak u VR svijetu i počinju ga oblikovati pokretanjem novih tvrtki, radu na poboljšanju tehnologije i stvaranju novih vrsta iskustava za potrebe različitih želja. Cijeli ekosustav raste stalnim tempom, dok ih određene skupine koriste u svrhu obuke, one u industriji brzo se šire. Najveća potreba za inovacijama je u posebno dizajniranim vizualnim prikazima za VR. Uz virtualnu stvarnost prisutne su i druge tehnologije, poput proširene stvarnosti (AR) i mješovite stvarnost (MR). U ovom završnom radu bit će raščlanjene upravo te razlike između tri vrste stvarnosti.Praktični dio rada uključuje dva projekta ; izradu video materijala za VR promatranje te prikaz postupaka prilikom izrade jednostavne AR aplikacije i demonstracija iste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija