Pregled bibliografske jedinice broj: 1143426
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1143426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Inclusion of children with Down syndrome in early and preschool education)
Autori
Kenfelja, Nela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
09.07
Godina
2021
Stranica
29
Mentor
Brust Nemet, Maja
Neposredni voditelj
Krampač-Grljušić, Aleksandra
Ključne riječi
kompetencije odgojitelja, sindrom Down, uključivanje u redoviti sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(educator competencies, syndrome Down, inclusion in the regular system of early and preschool education)
Sažetak
Sindrom Down je najčešći genetski poremećaj koji nastaje prilikom stvaranja viška kromosoma u stanicama. Uzrok stvaranja viška kromosoma 21 još nije poznat, iako znanstvenici godinama istražuju odgovor. Sindrom Down se može pojaviti kod bilo koje osobe, bez obzira na roditeljsko zdravlje, način života ili ekonomsku situaciju. Te osobe će zaostajati u fizičkom i intelektualnom razvoju. Kako bi se utvrdile intelektualne teškoće koriste se višestruki kriteriji poput testa inteligencije koji daje niski rezultat. Također se koriste testovi postigunuća te provjera funkcioniranja i socijalne prilagodbe. IQ osoba s sindromom Down seže do 50. S obzirom da djeca sa sindromom Down imaju teškoće u većini razvojnih funkcija, vrlo je važno što ranije intervenirati te omogućiti djetetu da razvije svoje sposobnosti, stvara iskustva i poboljšava socijalizaciju. Ako nije prisutna podrška roditelja te cijele okoline u kojoj dijete odrasta, ono neće biti motivirano za sudjelovanje s okolinom koje mu omogućava razvoj i napredak. U povijesti, djeca sa sindromom Down su se najčešće ignorirala, nije se vodilo računa o njihovim potrebama, nisu bila socijalizirana, već odvojena od društva. Do promjena dolazi u 20. stoljeću kada se djecu sa sindromom Down počelo uključivati u sustav odgoja i obrazovanja. Stavovi današnjeg društva su zasnovani na tezi da svaki čovjek ima jednaka prava i mogućnosti, da je prihvaćen i poštovan kao ljudsko biće, bez obzira na individualne razlike. Bez obzira što je integracija i prihvaćenost djece sa sindromom Down napredovala u odnosu na prošlost, ne možemo ostati na tome te je potrebno stalno osvješćivati društvo i težiti novim spoznajama o napretku djece sa sindromom Down. S time bi se modeli obrazovanja poboljšali i stvorili lakše razvijanje i napredovanje djece. Cilj ovoga završnog rada jest proučiti u kojoj mjeri su djeca sa sindromom Down uključena u rani i predškolski odgoj i obrazovanje te s kojim se preprekama susreću prilikom integracije i u kojoj mjeri im je omogućen razvoj u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek