Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1143426

Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje


Kenfelja, Nela
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 1143426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Inclusion of children with Down syndrome in early and preschool education)

Autori
Kenfelja, Nela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
09.07

Godina
2021

Stranica
29

Mentor
Brust Nemet, Maja

Neposredni voditelj
Krampač-Grljušić, Aleksandra

Ključne riječi
kompetencije odgojitelja, sindrom Down, uključivanje u redoviti sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(educator competencies, syndrome Down, inclusion in the regular system of early and preschool education)

Sažetak
Sindrom Down je najčešći genetski poremećaj koji nastaje prilikom stvaranja viška kromosoma u stanicama. Uzrok stvaranja viška kromosoma 21 još nije poznat, iako znanstvenici godinama istražuju odgovor. Sindrom Down se može pojaviti kod bilo koje osobe, bez obzira na roditeljsko zdravlje, način života ili ekonomsku situaciju. Te osobe će zaostajati u fizičkom i intelektualnom razvoju. Kako bi se utvrdile intelektualne teškoće koriste se višestruki kriteriji poput testa inteligencije koji daje niski rezultat. Također se koriste testovi postigunuća te provjera funkcioniranja i socijalne prilagodbe. IQ osoba s sindromom Down seže do 50. S obzirom da djeca sa sindromom Down imaju teškoće u većini razvojnih funkcija, vrlo je važno što ranije intervenirati te omogućiti djetetu da razvije svoje sposobnosti, stvara iskustva i poboljšava socijalizaciju. Ako nije prisutna podrška roditelja te cijele okoline u kojoj dijete odrasta, ono neće biti motivirano za sudjelovanje s okolinom koje mu omogućava razvoj i napredak. U povijesti, djeca sa sindromom Down su se najčešće ignorirala, nije se vodilo računa o njihovim potrebama, nisu bila socijalizirana, već odvojena od društva. Do promjena dolazi u 20. stoljeću kada se djecu sa sindromom Down počelo uključivati u sustav odgoja i obrazovanja. Stavovi današnjeg društva su zasnovani na tezi da svaki čovjek ima jednaka prava i mogućnosti, da je prihvaćen i poštovan kao ljudsko biće, bez obzira na individualne razlike. Bez obzira što je integracija i prihvaćenost djece sa sindromom Down napredovala u odnosu na prošlost, ne možemo ostati na tome te je potrebno stalno osvješćivati društvo i težiti novim spoznajama o napretku djece sa sindromom Down. S time bi se modeli obrazovanja poboljšali i stvorili lakše razvijanje i napredovanje djece. Cilj ovoga završnog rada jest proučiti u kojoj mjeri su djeca sa sindromom Down uključena u rani i predškolski odgoj i obrazovanje te s kojim se preprekama susreću prilikom integracije i u kojoj mjeri im je omogućen razvoj u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.foozos.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kenfelja, Nela
Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Kenfelja, N. (2021) 'Uključenost djece sa sindromom Down u rani i predškolski odgoj i obrazovanje', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kenfelja, Nela}, year = {2021}, pages = {29}, keywords = {kompetencije odgojitelja, sindrom Down, uklju\v{c}ivanje u redoviti sustav ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja}, title = {Uklju\v{c}enost djece sa sindromom Down u rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, keyword = {kompetencije odgojitelja, sindrom Down, uklju\v{c}ivanje u redoviti sustav ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kenfelja, Nela}, year = {2021}, pages = {29}, keywords = {educator competencies, syndrome Down, inclusion in the regular system of early and preschool education}, title = {Inclusion of children with Down syndrome in early and preschool education}, keyword = {educator competencies, syndrome Down, inclusion in the regular system of early and preschool education}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font