Pregled bibliografske jedinice broj: 1143425
Samoprocjena budućih odgojitelja o spremnosti na suradnju s roditeljima djece s posebnim potrebama
Samoprocjena budućih odgojitelja o spremnosti na suradnju s roditeljima djece s posebnim potrebama, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1143425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena budućih odgojitelja o spremnosti na suradnju s roditeljima djece s posebnim potrebama
(Self-assessment of future educators on willingness to cooperate with parents of childrens with special needs)
Autori
Grdić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
10.09
Godina
2021
Stranica
38
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
darovita djeca, djeca s teškoćama, odgojitelji, roditelji, suradnja
(gifted children, children with disabilities, educators, parents, cooperation)
Sažetak
Kako je uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redovite programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja sve veće, tako je i potrebno što veće obrazovanje odgojitelja koji s tom djecom borave u skupini i ključni su faktor u procesu njihove socijalizacije. Suradnja između odgojitelja i roditelja djece s teškoćama u razvoju je izuzetno važna za pravilnu inkluziju djece i njihov pravilan rast i razvoj. Odgojitelji trebaju uvažavati roditelje kao primarne skrbnike djece i maksimalno ih uključivati u odgojno-obrazovni sustav, dok bi roditelji trebali uvažavati znanja i stručnost odgojitelja. Kako bi se zadovoljila pozitivna inkluzija djece te njihov uspješan razvoj, potrebna je uspješna suradnja roditelja i odgojitelja. U ovom radu pojašnjeni su pojmovi djeca s teškoćama u razvoju, darovita djeca te oblici suradnje između odgojitelja i roditelja. Cilj završnog rada je utvrditi osjećaju li se budući odgojitelji spremni za suradnju s roditeljima djece s posebnim potrebama, odnosno procjena kompetencija koje stječu tijekom sveučilišnog obrazovanja. Provedeno je istraživanje među studentima treće godine Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Istraživanje je uključivalo kvantitativno istraživanje uz pomoć anketiranja među budućim odgojiteljima o spremnosti za suradnju s roditeljima djece s posebnim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(mentor)