Pregled bibliografske jedinice broj: 1143423
Izražavanje učenika na materinskom i stranom jeziku preko projektnih aktivnosti
Izražavanje učenika na materinskom i stranom jeziku preko projektnih aktivnosti // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 22-22 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1143423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izražavanje učenika na materinskom i stranom
jeziku preko projektnih aktivnosti
(Students’ oral expression in the mother tongue and
foreign language through project
activities)
Autori
Drenjančević, Anita ; Sili, Andrijana ; Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 22-22
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zražavanje, kompetencije, komunikacija, projekt, učenici
(oral expression, competences, communication, project, students)
Sažetak
Sposobnost izražavanja nije obična vještina, to je svjestan i promišljen rad koji se temelji na znanju, sposobnostima i vještini. Izražavanje treba neprestano poticati u vezi s promatranjem sadržaja i posredne stvarnosti. Učenike treba navikavati da biraju pravilne jezične oblike, da svoje misli iznose lijepim i potpunim rečenicama te da misli i pojedinosti navode sustavno i suvislo. Kao metodički termin pismenost ima precizno značenje. Označava jedno područje nastave hrvatskoga jezika i književnosti. Stoji u tijesnoj svezi govora (govornih vježbi), nastave gramatike i pravopisa, nastave stilistike i nastave književnosti. Životna potreba, uloga jezika u životu pojedinca i društva i njegova funkcija u odgoju i obrazovanju nameću izražavanju u nastavi važne i mnogostruke zadaće. Možemo ih sažeti u jedinstvenu svrhu: učenici trebaju steći puno razumijevanje jezika i sposobnost da se njime sigurno i vješto služe u različitim životnim situacijama. Europski okvir uključuje osam ključnih kompetencija koje se smatraju ključnima za osobno ispunjenje i razvoj, aktivno građanstvo, društvenu uključenost i punu zaposlenost. Uvođenje ključnih kompetencija u nastavu podrazumijeva njihovo navođenje u kurikulumu i razvoj odgovarajućih struktura i metoda podučavanja. Učenje radom na projektima izuzetno je pogodna metoda za razvoj kompetencija učenika jer se istodobno može razvijati više ključnih kompetencija i povezati više nastavnih predmeta. Preko mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i nastavnici pripremaju i osnažuju učenike za globalne izazove, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva kojima jačaju sebe i svoje vještine izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek