Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1143316

Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja


Radočaj-Jerković, Antoaneta; Škojo, Tihana
Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 28 (2021), 1; 243-269 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1143316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja
(Analysis of the use of teaching strategies in higher education in Arts)

Autori
Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Škojo, Tihana

Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 28 (2021), 1; 243-269

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
nastavne strategije umjetničko-nastavnoga rada ; nastavnici visokog učilišta ; visokoškolska umjetnička nastava
(teaching strategies of art teaching ; university teachers ; higher education art teaching)

Sažetak
U radu je prikazano istraživanje koje je bilo provedeno s ciljem analize primjene nastavnih strategija – metoda i postupaka, oblika rada na nastavi, kao i postupaka vrednovanja i ocjenjivanja studentskih postignuća – na jednom većinski umjetničkom visokom učilištu u sastavu javnog sveučilišta s područja Republike Hrvatske. Iz rezultata istraživanja razvidno je da je visokoobrazovna nastava oblikovana na suvremenim didaktičkim načelima s dominantnom paradigmom nastave usmjerene na studenta u kojoj se studente potiče na preuzimanje aktivne uloge u procesu učenja. Također, procesi poučavanja u umjetnosti su individualizirani, a praćenje rada i vrednovanje napretka studenata sustavno. Uočeno je da u umjetničkoj nastavi postoji određena terminološka nedosljednost u korištenju pojedinih didaktičkih pojmova jer je visokoškolska umjetnička nastava preuzela tradicionalnu didaktičku terminologiju prikladniju oblikovanju nastave u znanstvenom području. Kroz dobivene rezultate aktualizirana je potreba za pojmovnim redefiniranjem u kojemu bi se istaknule i objasnile specifičnosti koje proizlaze iz prirode umjetničkog procesa, a povezane su sa specifičnostima svakog pojedinog umjetničkog polja. Dobiveni rezultati otvaraju uvid u pojedine prednosti i nedostatke umjetničke visokoškolske nastave. Osim boljem razumijevanju umjetničke nastave, oni mogu doprinijeti i budućem sistematiziranju nastavnoga rada na umjetničkim fakultetima, osobito u dijelu koji se odnosi na organizaciju i vrednovanja kvalitete nastavnoga procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Radočaj-Jerković, Antoaneta; Škojo, Tihana
Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 28 (2021), 1; 243-269 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
Radočaj-Jerković, A. & Škojo, T. (2021) Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 28 (1), 243-269.
@article{article, author = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, Antoaneta and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2021}, pages = {243-269}, keywords = {nastavne strategije umjetni\v{c}ko-nastavnoga rada, nastavnici visokog u\v{c}ili\v{s}ta, visoko\v{s}kolska umjetni\v{c}ka nastava}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi : \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Analiza primjene nastavnih strategija u visoko\v{s}kolskoj nastavi umjetni\v{c}kog podru\v{c}ja}, keyword = {nastavne strategije umjetni\v{c}ko-nastavnoga rada, nastavnici visokog u\v{c}ili\v{s}ta, visoko\v{s}kolska umjetni\v{c}ka nastava} }
@article{article, author = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, Antoaneta and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2021}, pages = {243-269}, keywords = {teaching strategies of art teaching, university teachers, higher education art teaching}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi : \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Analysis of the use of teaching strategies in higher education in Arts}, keyword = {teaching strategies of art teaching, university teachers, higher education art teaching} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font