Pregled bibliografske jedinice broj: 1143316
Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja
Analiza primjene nastavnih strategija u visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 28 (2021), 1; 243-269 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1143316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza primjene nastavnih strategija u
visokoškolskoj nastavi umjetničkog područja
(Analysis of the use of
teaching strategies in higher education in Arts)
Autori
Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Škojo, Tihana
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 28
(2021), 1;
243-269
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
nastavne strategije umjetničko-nastavnoga rada ; nastavnici visokog učilišta ; visokoškolska umjetnička nastava
(teaching strategies of art teaching ; university teachers ; higher education art teaching)
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje koje je bilo provedeno s ciljem analize primjene nastavnih strategija – metoda i postupaka, oblika rada na nastavi, kao i postupaka vrednovanja i ocjenjivanja studentskih postignuća – na jednom većinski umjetničkom visokom učilištu u sastavu javnog sveučilišta s područja Republike Hrvatske. Iz rezultata istraživanja razvidno je da je visokoobrazovna nastava oblikovana na suvremenim didaktičkim načelima s dominantnom paradigmom nastave usmjerene na studenta u kojoj se studente potiče na preuzimanje aktivne uloge u procesu učenja. Također, procesi poučavanja u umjetnosti su individualizirani, a praćenje rada i vrednovanje napretka studenata sustavno. Uočeno je da u umjetničkoj nastavi postoji određena terminološka nedosljednost u korištenju pojedinih didaktičkih pojmova jer je visokoškolska umjetnička nastava preuzela tradicionalnu didaktičku terminologiju prikladniju oblikovanju nastave u znanstvenom području. Kroz dobivene rezultate aktualizirana je potreba za pojmovnim redefiniranjem u kojemu bi se istaknule i objasnile specifičnosti koje proizlaze iz prirode umjetničkog procesa, a povezane su sa specifičnostima svakog pojedinog umjetničkog polja. Dobiveni rezultati otvaraju uvid u pojedine prednosti i nedostatke umjetničke visokoškolske nastave. Osim boljem razumijevanju umjetničke nastave, oni mogu doprinijeti i budućem sistematiziranju nastavnoga rada na umjetničkim fakultetima, osobito u dijelu koji se odnosi na organizaciju i vrednovanja kvalitete nastavnoga procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus