Pregled bibliografske jedinice broj: 1143304
Doživljaj suradnje majki djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka
Doživljaj suradnje majki djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 535-548 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1143304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj suradnje majki djece s teškoćama u
razvoju i stručnjaka
(Experience of cooperation of mothers of children
with disabilities and experts)
Autori
Wagner Jakab, Ana ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina ; Kiš-Glavaš, Lelia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021, 535-548
Skup
XII. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 25.06.2021. - 27.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, suradnja, roditelji, stručnjaci
(children with disabilities, cooperation, parents, experts)
Sažetak
Jedna od najranjivijih skupina u društvu su djeca s teškoćama u razvoju. Prema Konvenciji o pravima djeteta (2001), roditelji i stručnjaci, preuzimajući zajedničku odgovornost za ostvarivanje dobre suradnje, osiguravaju djeci s teškoćama jedno od temeljnih dječjih prava, a to je pravo na razvoj u svim vidovima života, uključivši tjelesni, emotivni, psihosocijalni, kognitivni, društveni i kulturni razvoj. Cilj ovog istraživanja je istražiti doživljaj suradnje i prikazati preporuke za njezino unaprjeđenje od majki djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka. Provedeno je kvalitativno istraživanje na namjernom uzorku majki djece s teškoćama u razvoju i stručnjaka različitih profesija uključenih u rad s djecom s teškoćama u razvoju s područja Brodsko-posavske županije. Podatci su prikupljeni tehnikom grupnih razgovora odnosno fokusnim grupnim intervjuima i analizirani analizom okvira. Iz istraživanja je vidljivo da roditelji ističu kako je za kvalitetan odnos potrebna komunikacija, upućivanje, informiranje i empatija od strane stručnjaka, a stručnjaci navode povjerenje, komunikaciju, iskrenost, dosljednost, diskreciju, emocije, razumijevanje i proaktivnija očekivanja od majki u vezi međusobnog odnosa. Nalazi istraživanja doprinose boljem razumijevanju doživljaja i očekivanja roditelja i stručnjaka od dobre suradnje te mogu doprinijeti planiranju njezinog unaprjeđenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Slavonskom Brodu