Pregled bibliografske jedinice broj: 1143260
Usporedba poslovnih modela kompanija prehrambenog sektora u Hrvatskoj i svijetu
Usporedba poslovnih modela kompanija prehrambenog sektora u Hrvatskoj i svijetu, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1143260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba poslovnih modela kompanija prehrambenog
sektora u Hrvatskoj i svijetu
(A comparative study of business models in the food
sector - Croatia and World)
Autori
Pribićević Paunić, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2021
Stranica
33
Mentor
Njavro, Mario
Neposredni voditelj
Čop, Tajana
Ključne riječi
platno poslovni model, poslovni model, craft pivarstvo, prehrambena industrija
(food industry, bussiness model, bussiness model canvas, craft beer)
Sažetak
Prehrambena industrija složena je globalna mreža raznolikih poduzeća koji proizvode hranu i piće. S obzirom na brojnost sektora koje prehrambena industrija obuhvaća, u ovom radu fokusirat ćemo se na tržište pića unutar kojeg se pobliže promatra tržište piva, točnije tržište „craft“ piva. Inovacijom na tržištu piva, točnije, konceptom craft piva, misli se na pivo proizvedeno u mikropivovarama koje proizvode male količine trećeg najpopularnijeg pića na svijetu. Cilj rada je usporediti poslovni model Zmajske pivovare iz Hrvatske sa poslovnim modelom BrewDoga (osnovan 2007.god.), multinacionalnog lanca pivovara i pubova sa sjedištem u Ellonu u Škotskoj. Metodom analize, sinteze, komparacije, kvantitativne i deskriptivne analize usporedit ćemo njihova poslovanja. Ono što karakterizira poslovanje Zmajske pivovare i pivovare BrewDog je naglasak na stvaranju identiteta brenda, prepoznatljivosti loga te ponudi visokokvalitetnih piva. BrewDog-a strategija za uspjeh, osim same kvalitete proizvoda, uključuje i konstanto sudjelovanje, organiziranje dobrotvornih organizacija te time grade jaku zajednicu tj. odane kupce. Ovakvo dinamično poslovanje može biti odličan primjer za Zmajsku pivovaru, lidera na domaćem craft tržištu, kako da proširi svoje poslovanje. U marketinškom smislu poslovanje pivovara orijentirano je na digitalne kanale te su Zmajska pivovara i BrewDog prepoznale komunikacijske ciljeve poput edukacija potrošača o craft pivarstvu te učvršćivanje pozicije pivovara na odabranim tržištima. Preporučene strategije za daljnje ostvarivanja ciljeva su razvoj video i tekstualnog sadržaja, te nastavak suradnje s ostalim nezavisnim pivovarama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb