Pregled bibliografske jedinice broj: 1143073
Usporedba kurikula za nastavu Hrvatskoga jezika u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj
Usporedba kurikula za nastavu Hrvatskoga jezika u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj // HINIJ – HRVATSKI I INI JEZICI / Gligorić, Igor Marko ; Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb : Freiburg im Breisgau : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2021. str. 71-92
CROSBI ID: 1143073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba kurikula za nastavu Hrvatskoga jezika u
Republici Hrvatskoj i Mađarskoj
(A comparison of curricula for teaching Croatian in
Croatia and Hungary)
Autori
Blazsetin, Vjekoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
HINIJ – HRVATSKI I INI JEZICI
Urednik/ci
Gligorić, Igor Marko ; Jelaska, Zrinka
Izdavač
Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
Grad
Zagreb : Freiburg im Breisgau : Klagenfurt
Godina
2021
Raspon stranica
71-92
ISBN
978-953-296-188-1
Ključne riječi
hrvatski kao manjinski jezik, dvojezičnost, kurikul, manjinsko obrazovanje, Hrvati u Mađarskoj
(Croatian as a minority language, bilingualism, curriculum, minority education, Croats in Hungary)
Sažetak
U ovom radu prikazuje se i analizira kurikul predmeta Hrvatski jezik i književnost (model dvojezična nastava) u Mađarskoj iz 2013. te ga se uspoređuje s kurikulom predmeta Hrvatski jezik iz 2019. godine u Republici Hrvatskoj. Poseban je naglasak stavljen na predmet Narodopis te na kurikul toga predmeta u kojem se primjećuju kontradiktornosti i nelogičnosti u vezi s jezičnim profilom imaginarnoga učenika. Kurikul za nastavu Hrvatskoga jezika u Mađarskoj stavljen je u odnos s kurikulima manjinskih jezika u Mađarskoj i u Republici Hrvatskoj. U toj se usporedbi primjećuje različita zastupljenost jezika i književnosti te različita raspodjela na domene unutar predmeta. Uočeno je da se u kurikulima manjinskih jezika u Hrvatskoj pojavljuje veća zastupljenost jezika, dok je u jezicima nacionalnih manjina u Mađarskoj veća zastupljenost književnosti. Postavljaju se pitanja kakav je pretpostavljeni učenik koji pohađa model dvojezične nastave u Mađarskoj te na koji se način treba uskladiti kurikul Hrvatskoga jezika kao manjinskoga jezika u Mađarskoj s kurikulom predmeta Hrvatski jezik u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija