Pregled bibliografske jedinice broj: 1143050
Dobne i rezidencijalne razlike procjene kvalitete sveučilišne nastave budućih učitelja primarnoga obrazovanja i povezanost sa zadovoljstvom životom
Dobne i rezidencijalne razlike procjene kvalitete sveučilišne nastave budućih učitelja primarnoga obrazovanja i povezanost sa zadovoljstvom životom // Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23. (2021), 2.; 447-475 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1143050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i rezidencijalne razlike procjene kvalitete
sveučilišne nastave budućih učitelja primarnoga
obrazovanja i povezanost sa zadovoljstvom životom
(Age and Residential Differences in Future Primary
School Teachers’ Perception of Teaching in Higher
Education and the Correlation with Life
Satisfaction)
Autori
Miočić, Lidija
Izvornik
Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23.
(2021), 2.;
447-475
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikul ; studenti ; studentska iskustva nastave
(curriculum ; students ; student course experience)
Sažetak
U radu se daje uvid u procjenu kvalitete sveučilišne nastave budućih učitelja primarnoga obrazovanja i njezinu povezanost sa zadovoljstvom životom. U ljetnom semestru akademske godine 2018./2019. provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja dobnih i rezidencijalnih razlika u procjeni kvalitete nastave i povezanosti sa zadovoljstvom životom budućih učitelja primarnoga obrazovanja. Ispitanici (N = 294) bili su studenti učiteljskih studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Središnjica u Zagrebu i Odsjek u Čakovcu) i Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku. Korišteni su Upitnik studentskih iskustava nastave (Ginns, Prosser i Barrie, 2007) i Skala zadovoljstva životom (Diener, Emmons, Larsen i Griffin, 1985). Rezultati istraživanja ukazuju na razlike u procjeni kvalitete sveučilišne nastave s obzirom na prebivalište studenata i s obzirom na sveučilište koje pohađaju. Studenti s prebivalištem u gradskoj sredini kvalitetu nastave procjenjuju boljom. Studenti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku procjenjuju kvalitetu nastave boljom od studenata Zagrebačkoga sveučilišta. Istraživanjem se nisu pokazale razlike u procjeni kvalitete sveučilišne nastave s obzirom na dob studenata. Istraživanje je pokazalo pozitivnu povezanost između studentskih iskustava nastave i zadovoljstva životom, ali se pokazalo kako ne postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu životom s obzirom na prebivalište i dob studenata, kao ni s obzirom na sveučilište koje pohađaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus