Pregled bibliografske jedinice broj: 1142842
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore // Jezik u digitalnom okruženju / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 75-77 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1142842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako poslovati kad si u politici: konceptualna
metafora POLITIKA JE POSAO u predizbornim
kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore
(How to do business when in politics: conceptual
metaphor POLITICS IS BUSINESS in Croatian
parliamentary elections campaigns)
Autori
Kostanjevac, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Jezik u digitalnom okruženju
/ Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 75-77
ISBN
978-953-314-150-3
Skup
35. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku: Jezik u digitalnom okruženju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konceptualna metafora, izbori, metafora POSLA
(conceptual metaphor, elections, BUSINESS metaphor)
Sažetak
U kognitivnoj lingvistici metafore se smatraju važnim dijelom mišljenja i našeg konceptualnog sustava (Lakoff, Johnson 1980). Sposobnost političara da rabe metafore koje pobuđuju skrivene tendencije kod velikog broja ljudi vrlo je važna u političkoj komunikaciji (Mio 1997: 113). Cilj je ovog istraživanja pružiti kvalitativnu analizu konceptualne metafore POLITIKA JE POSAO u političkom diskursu. Leksemi iz domene POSLA kao što su kapital, trgovina, tvrtka poznati su većini ljudi. POSAO je vrlo prikladan za objašnjavanje apstraktnije domene POLITIKE – u politici se često nešto ili netko prodaje ili kupuje, uvijek postoji neka vrsta nadoknade političarima za njihovu pomoć. Kövecses (2010: 68) tvrdi da je politički diskurs uglavnom oblikovan pomoću nekoliko metafora, a jedna je od njih POLITIKA JE POSAO. Neagu (2013) proučavala je konceptualne metafore u tri predsjedničke debate između Obame i McCaina i zaključila da je metafora POLITIKA JE POSAO često uporabljena da uokviri njihova gledišta. Ovo istraživanje proučava metaforu POSLA u predizbornim kampanjama za hrvatske parlamentarne izbore u 2016. i 2020. Prva je hipoteza ovog rada da se konceptualna metafora POLITIKA JE POSAO grana na niz podmetafora s općim učinkom stvaranja negativnog prikaza politike. Druga je hipoteza da se te dvije kampanje razlikuju po uporabi različitih podmetafora. U istraživanju se primjenjuje teorija konceptualne metafore na ograničenom skupu podataka koji čine tematski koherentni članci vezani uz predizborne kampanje za hrvatske parlamentarne izbore u 2016. i 2020. objavljeni na internetskim portalima i u internetskim izdanjima novina. Koraci su u analizi sljedeći: identifikacija metaforičkih izraza rabeći metodu MIP (Pragglejaz Group 2007) i grupiranje tih metaforičkih izraza unutar podmetafora metafore POLITIKA JE POSAO. Na kraju se raspravlja o učincima podmetafora. Analiza podataka iz 2016. i 2020. upućuje na uobičajenu uporabu podmetafore POLITIKA JE TRGOVINA. Međutim u 2020. iskorišteni su različiti elementi izvora i cilja (npr. sezona trgovine političkim mandatima) i pojavljuju se nove podmetafore konceptualne metafore POLITIKA JE POSAO (npr. POLITIKA JE MARKETING i POLITIKA JE STJECANJE KAPITALA). Analizirani podaci ukazuju da je opći učinak metafore POSLA negativan prikaz politike. Malo je istraživanja u hrvatskom jeziku o toj metafori (Babić (2018) samo ju spominje), stoga bi rezultati trebali dati više informacija o njoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija