Pregled bibliografske jedinice broj: 1142721
Mogućnosti provođenja slobodnoga vremena djece
Mogućnosti provođenja slobodnoga vremena djece // Nova promišljanja o djetinjstvu
Zadar, Hrvatska: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 83-84 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1142721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti provođenja slobodnoga vremena djece
(PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ LEISURE TIME
POSSIBILITIES)
Autori
Bruno Matijašević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu
/ - : Sveučilište u Zadru, 2021, 83-84
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
slobodno vrijeme, izvanškolske aktivnosti, kultura djetinjstva, poremećaji u ponašanju, osnovnoškolci.
(leisure time, extracurricular activities, the culture of childhood, behavioural disorders, primary school students)
Sažetak
Slobodno vrijeme, kao fenomen, tijekom povijesti se različito shvaćalo. Iako nema jednoznačnu definiciju, ali u ovome radu promatrat će se kao vrijeme kada „mladi nisu formalno angažirani u školskim, kućanskim ili radnim aktivnostima“ (Irby i Tolman 2002 prema Livazović 2019). Važnost slobodnog vremena za dijete leži u činjenici da ono na njega može utjecati pozitivno i negativno (Motamendi i sur. 2019) ovisno o načinu njegovoga provođenja. Promjenom načina življenja društva u cjelini, mijenja se i kultura djetinjstva u načinu provođenja slobodnoga vremena. Povećava se utjecaj digitalnih sadržaja, ali je i sve veća ponuda izvanškolskih aktivnosti koje utječu na pojedinca, sudionika aktivnosti kao i na promjenu kulture djetinjstva. Vodeći se navedenim, u radu je teorijski obrađeno slobodno vrijeme kao fenomen te pogled na slobodno vrijeme tijekom povijesti. Navode se pozitivni utjecaji kvalitetno provedenog slobodnoga vremena kao i negativni utjecaji u vidu poremećaja u ponašanja. Osim toga, naglašena je prevencijska uloga pojedinih aktivnosti unutar slobodnoga vremena. Vođeni važnošću spoznaje o načinima i ulogama slobodnoga vremena za dijete i za promatranje suvremene kulture djetinjstva, cilj je rada istražiti mogućnosti provođenja slobodnoga vremena osnovnoškolaca te postoje li razlike u provođenju slobodnoga vremena s obzirom na mjesto stanovanja, dob i spol. Metoda provođenja istraživanja jest anketni upitnik koji je sastavljen od dva dijela. Prvi dio odnosi se na sociodemografska obilježja ispitanika, a drugi dio sadrži 20 tvrdnja koje ispituju mogućnosti provođenja slobodnog vremena. Drugi dio upitnika sastavljen je prema Likertovoj ljestvici kojom ispitanici procjenjuju učestalost provođenja određene aktivnosti unutar slobodnog vremena od 1 do 5. Ispitanici su učenici 4. i 8. razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija