Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1142016

Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca


Babić Čikeš, Ana; Sambunjak, Samuela; Ivoš, Nives
Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca // 22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 78-78 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1142016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca
(Emotion Management Test - Application and validation on a sample of high school students)

Autori
Babić Čikeš, Ana ; Sambunjak, Samuela ; Ivoš, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 78-78

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
emocionalna inteligencija, adolescenti, validacija testa
(emotional intelligence, adolescents, test validation)

Sažetak
Prva verzija Testa upravljanja emocijama (Babić Čikeš i Buško, 2013) konstruirana je s ciljem mjerenja sposobnosti upravljanja emocijama u kontekstu modela emocionalne inteligencije Mayera i Saloveya na uzorku ranih adolescenata. Cilj je ovog rada provjeriti psihometrijske karakteristike testa na podacima prikupljenima na uzorku srednjoškolskih učenika (N = 348 ; Mdob = 16.57, SDdob = 0.98 ; 60, 3% ženskog spola) koji je proizašao iz dva manja istraživanja. Podaci su prikupljeni u okviru ili nakon nastave u dvije srednje škole primjenom upitnika papir-olovka. Osim Testa upravljanja emocijama sudionici su popunjavali i druge upitnike, sveukupno u trajanju od 30-ak minuta. Aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni i maksimalni rezultat dobiveni na ovom uzorku slični su dobivenima na mlađim uzorcima. Distribucija rezultata razlikuje se od normalne distribucije na razini p < 0.05, pri čemu je distribucija blago negativno asimetrična i izdužena. Pouzdanost testa tipa Cronbach α iznosi 0.71. Analiza glavnih komponenti upućuje na trofaktorsku strukturu testa koja je dobivena i na mlađem uzorku, a faktori su analogni načinima suočavanja sa stresom prema teoriji stresa. Sukladno očekivanjima, djevojke u prosjeku test rješavaju uspješnije od mladića, dok dobne razlike nisu uočene. Na oba poduzorka (N = 192 ; Mdob = 16.62, SDdob = 1.09 ; 57% ženskog spola ; N = 156 ; Mdob = 16.55, SDdob = 0.83 ; 61.2% ženskog spola) test se pokazao pozitivno povezan s upitnicima emocionalne kompetentnosti. Prema dobivenim podacima može se zaključiti da je Test upravljanja emocijama prikladan za primjenu i na srednjoškolskim uzorcima, pri čemu se preporučuju dorade u smjeru povećanja pouzdanosti i osjetljivosti testa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Babić Čikeš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić Čikeš, Ana; Sambunjak, Samuela; Ivoš, Nives
Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca // 22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 78-78 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Babić Čikeš, A., Sambunjak, S. & Ivoš, N. (2020) Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana and Sambunjak, Samuela and Ivo\v{s}, Nives}, year = {2020}, pages = {78-78}, keywords = {emocionalna inteligencija, adolescenti, validacija testa}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {emocionalna inteligencija, adolescenti, validacija testa}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana and Sambunjak, Samuela and Ivo\v{s}, Nives}, year = {2020}, pages = {78-78}, keywords = {emotional intelligence, adolescents, test validation}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Emotion Management Test - Application and validation on a sample of high school students}, keyword = {emotional intelligence, adolescents, test validation}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font