Pregled bibliografske jedinice broj: 1142016
Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca
Test upravljanja emocijama - Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca // 22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 78-78 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1142016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Test upravljanja emocijama -
Primjena i validacija na uzorku srednjoškolaca
(Emotion Management Test -
Application and validation on a sample of high
school students)
Autori
Babić Čikeš, Ana ; Sambunjak, Samuela ; Ivoš, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Međunarodni znastveno-stručni skup, Knjiga sažetaka
/ Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2020, 78-78
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, adolescenti, validacija testa
(emotional intelligence, adolescents, test validation)
Sažetak
Prva verzija Testa upravljanja emocijama (Babić Čikeš i Buško, 2013) konstruirana je s ciljem mjerenja sposobnosti upravljanja emocijama u kontekstu modela emocionalne inteligencije Mayera i Saloveya na uzorku ranih adolescenata. Cilj je ovog rada provjeriti psihometrijske karakteristike testa na podacima prikupljenima na uzorku srednjoškolskih učenika (N = 348 ; Mdob = 16.57, SDdob = 0.98 ; 60, 3% ženskog spola) koji je proizašao iz dva manja istraživanja. Podaci su prikupljeni u okviru ili nakon nastave u dvije srednje škole primjenom upitnika papir-olovka. Osim Testa upravljanja emocijama sudionici su popunjavali i druge upitnike, sveukupno u trajanju od 30-ak minuta. Aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni i maksimalni rezultat dobiveni na ovom uzorku slični su dobivenima na mlađim uzorcima. Distribucija rezultata razlikuje se od normalne distribucije na razini p < 0.05, pri čemu je distribucija blago negativno asimetrična i izdužena. Pouzdanost testa tipa Cronbach α iznosi 0.71. Analiza glavnih komponenti upućuje na trofaktorsku strukturu testa koja je dobivena i na mlađem uzorku, a faktori su analogni načinima suočavanja sa stresom prema teoriji stresa. Sukladno očekivanjima, djevojke u prosjeku test rješavaju uspješnije od mladića, dok dobne razlike nisu uočene. Na oba poduzorka (N = 192 ; Mdob = 16.62, SDdob = 1.09 ; 57% ženskog spola ; N = 156 ; Mdob = 16.55, SDdob = 0.83 ; 61.2% ženskog spola) test se pokazao pozitivno povezan s upitnicima emocionalne kompetentnosti. Prema dobivenim podacima može se zaključiti da je Test upravljanja emocijama prikladan za primjenu i na srednjoškolskim uzorcima, pri čemu se preporučuju dorade u smjeru povećanja pouzdanosti i osjetljivosti testa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija