Pregled bibliografske jedinice broj: 1141858
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja // Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj
online konferencija, 2021. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1141858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura (ne)talasanja: potencijal kritičke
pedagogije u promišljanju o reprodukcijskoj
funkciji suradljivih odnosa u ustanovama ranoga i
predškolskoga odgoja i obrazovanja
((Don't) rock the boat! Potential of critical
pedagogy in reflecting on the reproductive
function od cooperative-like relationships in
early childhood education institutions)
Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma na razvoj predškolske teorije i prakse u svijetu i Republici Hrvatskoj
Mjesto i datum
Online konferencija, 23.04.2021. - 24.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kolegijalnost, status quo, konflikt, kultura odgojno-obrazovne ustanove
(collegiality, status quo, conflict, culture of educational institution)
Sažetak
Cilj je ovoga izlaganja analizirati izazove reprodukcijske funkcije kulture (ne)talasanja u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, pod kojom podrazumijevamo kvazisuradljive odnose u kojima u prvi plan biva stavljena nerijetko prividna kolektivna harmonija, nepropitivanje djelovanja kolega, izbjegavanje konflikata i ekonomičan vremenski menadžment. U uvodnome dijelu analiziramo potencijal kritičke pedagogije kao okvira za promišljanje o području ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, nakon čega razmatramo različite operacionalizacije suradljivosti, kolegijalnosti i konflikta u odgojno-obrazovnim ustanovama i dajemo pregled empirijskih istraživanja koja upućuju na potencijale i ograničenja prakticiranja različitih tipova međuljudskih odnosa u njima. U središnjemu dijelu izlaganja promišljamo o kontekstualnim odrednicama kulture (ne)talasanja specifičnima za ustanove ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, stavljajući naglasak na sve izraženiji trend profesionalizacije ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i paralelni proces njegove školifikacije te na dimenziju orodnjenosti samoga sustava. U zaključnome dijelu ocrtavamo tri uporišne točke za promišljanje o naslovnoj temi: polaritet usmjeravanja na kratkoročne ili dugoročne ciljeve kolektivnoga djelovanja, prioritiziranje osobnih ili kolektivnih interesa te razlikovanje funkcionalnih i disfunkcionalnih konflikata u profesionalnim odnosima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb