Pregled bibliografske jedinice broj: 1141807
Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka
Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka // Metodički ogledi, 42 (2015), 2; 95-115 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1141807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha
ljudskog opstanka
(Humanist Education as the Ultimate Purpose of Human
Survival)
Autori
Rupčić, Darija
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 42
(2015), 2;
95-115
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje, znanje, ideja sveučilišta, humanistički odgoj i obrazovanje, neoliberalni kapitalizam.
(Bildung (education), knowledge, idea of university, humanistic ideal of education, neoliberal capitalism.)
Sažetak
Namjera je rada istaknuti važnost humanističkog ideala obrazovanja onako kako su ga shvaćale plejade velikih mislitelja i filozofa 18. i 19. stoljeća. Čini se, kako temljene vrijednosti i san prosvjetiteljstva o sveobuhvatno samoobrazovanom i emancipiranom pojednicu u ovom našem takozvanom društvu znanja polako odumiru. Svođenjem obrazovanja na izobrazbu, ono postaje nešto strano i izvanjsko ljudskome duhu. U akademskim se zajednicama diljem svijeta i Europe, osjeća snažan zaokret i odricanje od temeljnih humanističkih ideja obrazovanja. Mnogo toga što se propagira i proklamira pod sintagmom društva znanja čini se retoričkom frazom. Brojne reforme obrazovanja vodile su i vode njegovoj ekonomizaciji i komodifikaciji, čime se temeljne humanističke vrijednosti i ideali izvrću i izdaju, te time uloga kritičkog subjekta postaje gotovo nemogućom. Ukoliko su osnovni zadaci sveučilišta traženje i predaja istine, oni nisu mogući ako za svoju posljednju svrhu nemaju odgoj i obrazovanje cjelokupnog čovjeka, koji su konstitutivni momenti ljudskosti i humaniteta. Koristeći se mnogobrojnim izvorima na spomenutu tematiku, ponajprije iznesenim poimanjima ideje obrazovanja, očekivani doprinos rada ide u smjeru mogućnosti ponovnog otkrivanja i revaloriziranja humanističke i prosvjetiteljske ideje odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)