Pregled bibliografske jedinice broj: 11418
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA // KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU / Rosic, Vladimir (ur.).
Rijeka: Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 103-111 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 11418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA
(FROM THE TRADICIONAL TOWARDS CONTEMPORARY CONCEPT OF TEACHER TRAINING)
Autori
Bašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
/ Rosic, Vladimir - Rijeka : Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 1998, 103-111
Skup
KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1998. - 20.02.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
koncept pedagoške kompetencije; tradicionalni koncept pedagoške kompetencije; koncept temeljnih nastavnih umijeća
(concept of pedagogical competence; tradicional concept of pedagogical competence; concept basis educational skills;)
Sažetak
U ovom se radu opisuje koncept pedagoške kompetencije na kojem se utemeljuje tradicionalni koncept izobrazbe učitelja (u Hrvatskoj) i neki suvremeni koncepti, koji su nastali kao odgovor na zahtjev za profesionaliziranjem nastavne djelatnosti. Razmatranje se oslanja na rekonstrukciju koncepata pedagoške kompetencije koji stoje u osnovi različitih modela. Pod pojmom "pedagoška kometencija" se podrazumijeva: 1) kognitivni konstrukt, 2) iz njega izvedene sposobnosti i 3) nadležnost da se odgovarajuće djelatnosti i odluke izvršavaju u praksi. S obzirom na vrlo oskudne empirijske nalaze o izobrazbi učitelja u Hrvatskoj, kako glede sadržaja i metoda izobrazbe, tako i glede njegove praktične relevntnosti, u radu su naznačena samo ključna obilježja i manjkavosti tradicionalnog modela i mogući (u svijetu već prakticirani i vrednovani) putevi njihova prevladavanja. Na temelju analize brojnih modela, poglavito iz SAD i Njemačke, identificirana su u kratko opisana četiri pristupa: pristup orijentiran na stjecanje temeljnih nastavnih umijeća, kognitivni pristup, pristup orijentiran na istraživanje nastavne prakse i pristup orijentiran na razvoj ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA