Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 11418

OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA


Bašić, Slavica
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA // KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU / Rosic, Vladimir (ur.).
Rijeka: Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 103-111 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 11418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA
(FROM THE TRADICIONAL TOWARDS CONTEMPORARY CONCEPT OF TEACHER TRAINING)

Autori
Bašić, Slavica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU / Rosic, Vladimir - Rijeka : Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 1998, 103-111

Skup
KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1998. - 20.02.1998

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
koncept pedagoške kompetencije; tradicionalni koncept pedagoške kompetencije; koncept temeljnih nastavnih umijeća
(concept of pedagogical competence; tradicional concept of pedagogical competence; concept basis educational skills;)

Sažetak
U ovom se radu opisuje koncept pedagoške kompetencije na kojem se utemeljuje tradicionalni koncept izobrazbe učitelja (u Hrvatskoj) i neki suvremeni koncepti, koji su nastali kao odgovor na zahtjev za profesionaliziranjem nastavne djelatnosti. Razmatranje se oslanja na rekonstrukciju koncepata pedagoške kompetencije koji stoje u osnovi različitih modela. Pod pojmom "pedagoška kometencija" se podrazumijeva: 1) kognitivni konstrukt, 2) iz njega izvedene sposobnosti i 3) nadležnost da se odgovarajuće djelatnosti i odluke izvršavaju u praksi. S obzirom na vrlo oskudne empirijske nalaze o izobrazbi učitelja u Hrvatskoj, kako glede sadržaja i metoda izobrazbe, tako i glede njegove praktične relevntnosti, u radu su naznačena samo ključna obilježja i manjkavosti tradicionalnog modela i mogući (u svijetu već prakticirani i vrednovani) putevi njihova prevladavanja. Na temelju analize brojnih modela, poglavito iz SAD i Njemačke, identificirana su u kratko opisana četiri pristupa: pristup orijentiran na stjecanje temeljnih nastavnih umijeća, kognitivni pristup, pristup orijentiran na istraživanje nastavne prakse i pristup orijentiran na razvoj ličnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131004

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA // KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU / Rosic, Vladimir (ur.).
Rijeka: Odsjek za pedagogiju Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 103-111 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bašić, S. (1998) OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH UČITELJA. U: Rosic, V. (ur.)KVALITETA U ODGOJU I OBRAZOVANJU.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Rosic, V.}, year = {1998}, pages = {103-111}, keywords = {koncept pedago\v{s}ke kompetencije, tradicionalni koncept pedago\v{s}ke kompetencije, koncept temeljnih nastavnih umije\'{c}a}, title = {OD TRADICIONALNOG PREMA SUVREMENOM KONCEPTU IZOBRAZBE PREDMETNIH U\v{C}ITELJA}, keyword = {koncept pedago\v{s}ke kompetencije, tradicionalni koncept pedago\v{s}ke kompetencije, koncept temeljnih nastavnih umije\'{c}a}, publisher = {Odsjek za pedagogiju Pedago\v{s}kog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, editor = {Rosic, V.}, year = {1998}, pages = {103-111}, keywords = {concept of pedagogical competence, tradicional concept of pedagogical competence, concept basis educational skills, }, title = {FROM THE TRADICIONAL TOWARDS CONTEMPORARY CONCEPT OF TEACHER TRAINING}, keyword = {concept of pedagogical competence, tradicional concept of pedagogical competence, concept basis educational skills, }, publisher = {Odsjek za pedagogiju Pedago\v{s}kog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font